شناسهٔ خبر: 123074 - سرویس استان‌ها

معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تخصیص زمین برای توسعه، رونق کسب و کار و اشتغالزایی در خوزستان

دهبان زاده املاک خوزستان معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان از تخصیص چندین قطعه زمین برای توسعه عمرانی، رونق کسب و کار و اشتغالزایی در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، سید حسین دهبان زاده با اشاره به تکالیف قانونی معاونت املاک و حقوقی در راستای تامین و تخصیص زمین برای اشتغالزایی اظهار کرد: در راستای عمل به تکالیف قانونی و با هدف پیشرفت، عمران و آبادانی استان زمین هایی با کاربری متفاوت به منظور اشتغالزایی و کارآفرینی به برخی طرح های توسعه ای در سطح استان اختصاص یافت.

وی گفت: پلاک 913 بخش 7 اهواز که در مجاورت فرودگاه شهید سلیمانی اهواز قرار دارد در راستای توسعه و گسترش خدمات فرودگاهی به اداره کل فرودگاههای استان اختصاص یافت. دهبان زاده اظهار داشت: این زمین به مساحت 33 هکتار در راستای ماده 10 قانون زمین شهری و ماده 20 آئین نامه اجرایی آن از اراضی ملی تملک و تخصیص یافته است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: 20 هکتار دیگر هم در راستای اشتغالزایی و حمایت از تولیدات داخلی به شرکت شهرک های صنعتی استان جهت اختصاص به شرکت فولاد آتیه خاورمیانه واگذار گردید.

وی افزود: این زمین در در پلاک 15 واقع در شهرک شماره 5 اهواز است. دهبان زاده با اشاره به اختصاص 20 هکتار زمین به پارک علم و فن آوری استان اظهار داشت: 20 هکتار زمین در پلاک 109 جهت احداث پارک علم و فن آوری استان اختصاص یافته است.

معاون املاک و حقوقی راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد:266 هکتار نیز به اداره کل راه آهن زاگرس در راستای احداث بندر خشک در شهرستان اندیمشک اختصاص یافته است.

وی گفت: این زمین که در پلاک 1/53 شهرستان اندیمشک است در راستای رونق کسب و کار در منطقه و کمک به اشتغالزایی به این امر اختصاص یافته است. دهبان زاده اضافه کرد: قطعه زمینی هم جهت احداث تصفیه خانه غرب اهواز در پلاک 59 بخش 9 شهرستان اهواز به اداره آبفا واگذار شده است.