شناسهٔ خبر: 123195 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

۱۲ مجوز ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی در حاشیه راه‌های قزوین صادر شد

پاکسازی ۲۰ کیلومتر از حریم راه‌های شهرستان چگنی  معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از صدور ۱۲ مجوز ایجاد مستحدثات و عبور تاسیسات زیربنایی در حاشیه راهها و با حفظ حریم قانونی در آذرماه امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، فتاح آسیابی گفت: طی ماه گذشته کمیسیون حریم راه‌ها به ۱۲ پرونده رسیدگی کرد که وظیفه رسیدگی و بررسی درخواست‌های متقاضیان جهت صدور مجوز ساخت و ساز در حریم راه‌ها را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: براساس قانون ایمنی راه‌ها انجام هرگونه فعالیت تا فاصله ۱۰۰ متری از انتهای حریم راه‌ها مستلزم اخذ مجور از سازمان راهداری وحمل و نقل جاده‌ای بوده و مردم قبل از انجام هرگونه ساخت و ساز باید نسبت به کسب مجوز اقدام کنند.

آسیابی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ماه گذشته اضافه کرد: در آذر امسال ۲۵۰ تن آسفالت برای لکه‌گیری راه‌های استان مصرف شده است.

این مسئول یادآور شد:در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها و کاهش حوادث رانندگی نیز ۸۵ کیلومتر از راه های استان خط‌کشی شد.

وی با بیان اینکه ایمن‌سازی راهها و احیای خط کشی و نصب حفاظ نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای دارد، نصب ۳۰۰ متر طول گاردریل جدید، ۳۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی و ۱۳۰ عدد تابلوهای اخطاری و انتظامی و ایجاد ۱۲۵ متر طول شیار لرزاننده را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای افزایش ضریب ایمنی راه ها عنوان کرد.

آسیابی افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما در ماهی که گذشت ۱۲۰۰ تن نمک و ۲ هزار و ۵۰۰ تن ماسه خریده و به راهدارخانه های استان حمل شد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:در بخش ماشین آلات راهداری نیز طی ماه گذشته ۶ مورد تعمیرات اساسی و ۳۳۳ مورد تعمیرات موردی ماشین آلات انجام شد.