شناسهٔ خبر: 123253 - سرویس استان‌ها

همزمان با سراسر کشور در این استان شروع شد؛

برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان با حضور ۷ هزار و ۸۶۸ داوطلب در آذربایجان شرقی

آزمون 2 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و معاون هماهنگی امور عمرانی استان از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان که در ۸ رشته مهندسی و در هشت حوزه امتحانی استان برگزار شد، بازدید به عمل آوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان شرقی ) امیر بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان در این استان باحضور ۷۸۶۸ داوطلب در ۸ حوزه امتحانی و هفت رشته مهندسی در استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور آزمون ورود به حرفه مهندسان در آذربایجان شرقی در روزهای ۸ و ۹ دیماه ۱۴۰۱ از ساعت ۸ صبح همزمان با سراسر کشور در سه حوزه در کلانشهر تبریز و نیز در ۵ شهرستان دیگر در سطح استان ( مراغه، اهر، میانه، مرند و بناب ) با شرکت حدود ۷۸۶۸ نفر داوطلب و با فاصله حدود ۴ ماه از آزمون شهریور ماه برگزار شد.

وی افزود در این دوره آزمون های ورود به حرفه مهندسان در هفت رشته مهندسی، معماری، تاسیسات مکانیمی، تاسیسات برقی، شهرسازی، نقشه برداری، و ترافیک برای اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی به صورت تستی برگزار گردید. که از میان آنها ۱۶۳۴ نفر خانم و بقیه آقا هستند.

ایشان در ادامه افزودند آذربایجان شرقی بعد از تهران دارای بیشترین حوزه امتحانی در میان استان های کشور می باشد که این تعدد حوزه ها صرفا جهت رفاه حال داوطلبان گرامی و تسهیل در آزمون این عزیزان و جلوگیری از ترددهای بی مورد است.

لازم به یادآوری است امروز همزمان با شروع آزمون بخشی زاده مدیرکل راه و شهرسازی به همراهی جبارعلی ذاکر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.

این آزمون در دو نوبت پنجشنبه هشتم آذرماه و جمعه نهم آذرماه برگزار شد.

نوبت دوم آزمون این رشته ها روز جمعه ۹ آذرماه برگزار خواهد شد.