شناسهٔ خبر: 12327 - سرویس استان‌ها

یک عضو سازمان نظام‌مهندسي کرمان:

عدم حضور در انتخابات به ضرر اعضای سازمان‌‌ نظام‌ مهندسی است/ شرکت در انتخابات فارغ از مسائل سیاسی باشد

انتخابات نظام مهندسی البرز یک عضو سازمان نظام مهندسي کرمان در آستانه برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره این سازمان در ۱۶ مهرماه سال جاری بیان کرد: مشارکت جامعه مهندسان در انتخابات تأثير زيادي در آينده كاري اين سازمان خواهد داشت پس قطعا عدم حضور آن‌ها به ضررخودشان خواهد بود.

عباس طوفان ر گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این‌باره اضافه کرد: جامعه نظام مهندسي، جامعه‌اي فني است و نه سياسي،از اين‌رو فارغ از مسائل سياسي باید در انتخابات شركت كرد و وارد صحنه شد تا افراد صالح به داخل هیات مدیره سازمان راه پیدا کنند. من در اين انتخابات شركت می کنم و دوستانم را نيز تشويق به شركت در انتخابات خواهم كرد.

وی که از اعضای هیئت قائم‌مقامی سازمان نظام مهندسي کرمان نیز هست در ادامه دليل وجود برخی بی‌رغبت‌ها برای شرکت در اين انتخابات را عدم شناخت كافي نسبت به نامزدهاي انتخابات و اهداف آنان بیان كرد و گفت: نامزدهاي انتخاباتي مي‌توانند با چاپ بروشور و مصاحبه مطبوعاتي مهندسان را با اهداف خود آشنا کرده و آنها را از برنامه های خود پس از انتخاب آگاه سازند تا مهندسان با شناخت و اعتماد كامل‌تری  به آن‌ها راي دهند.

طوفان همچنین با بیان اینکه مي‌توان با استفاده از سياست‌هاي تشويقي مانند افزايش تعداد كار به مهندسان آنان را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد، گفت: نحوه رسيدگي به مسايل مهندسان و ارايه خدمات ويژه به آنان و ... نیز مي‌تواند مشوق مهندسان به مشارکت در انتخابات باشد.

يكي ديگر از اعضاي سازمان نظام مهندسي نیز در اين‌باره گفت: اين سازمان در گذشته تبعيضات بسياري بين اعضا قايل مي‌شد .

خسرو علیدوستی افزود : عملکرد چند سال اخیر سازمان نشان داد که بسیاری از اعضا نسبت به آن بی اعتماد هستند،زیرا در بسیاری مواقع  كارها فقط به تعدادي خاص ارجاع مي‌شد و بسياري دیگر از اعضا  بيكار بودند.

این عضو نظام مهندسی کرمان همچنين گفت: در انتخابات دوره‌هاي قبل نامزدها براي اخذ رأي بيشتر، كارت عضويت براي دانشجويان خود صادر مي‌كردند و از این روش رأي مي‌آوردند.که امیدوارم با ابلاغیه های اخیر وزیر بسیاری از این مشکلات حل شود.

وی با تأكيد بر اين كه بايد نظام ارجاي كار قانونمند و سيستماتيك شود،‌گفت: انتخابات بايد سياسي نباشد، شفاف سازي شود و قانونمد باشد.

درحال حاضر هیئت‌مدیره سازمان نظام مهندسی کرمان به دلیل بروز برخی مشکلات منحل شده است که تا زمان برگزاری انتخابات و مشخص شدن اعضای جدید پنج نفر تحت عنوان هیئت قائم‌مقامی سازمان نظام مهندسی استان مشغول به اداره سازمان و فراهم کردن تدارکات برگزاری انتخابات هستند./