شناسهٔ خبر: 123327 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی اعلام کرد؛

افزایش ۵۸ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته

مرکزی راهداری مدیرکل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت :یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۷۳ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که تعداد این افراد در مدت مشابه سال گذشته ۶۸۴ هزار و ۹۲۷ نفر بوده‌ است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، «مهرداد جهانی» مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان مرکزی با اشاره به افزایش ۵۸ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط ناوگان مسافربری استان افزود: یک میلیون و ۸۳ هزار و ۲۷۳ مسافر از ابتدای سال جاری تاکنون توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی به سایر نقاط کشور جابه‌جا شد که تعداد این افراد در مدت مشابه سال گذشته ۶۸۴ هزار و ۹۲۷ نفر بوده‌ است.

وی ادامه داد: ۲۶۶ هزار و ۱۰۸ نفر از این مسافران توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی در درون استان جابه‌جا شدند که تعداد این مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: این مسافران در قالب ۹۹ هزار و ۵۱۰ سفر از استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابه‌جا شدند که تعداد این سفرها نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۸ درصدی داشته است.

جهانی تعداد ناوگان فعال در سطح این استان را یک هزار و ۱۵۷ دستگاه عنوان کرد و گفت: ۲۷۵ دستگاه اتوبوس، ۵۱۵ دستگاه مینی‌بوس و ۳۶۷ دستگاه سواری کرایه فعال در سطح استان فعالیت می‌کنند که تعداد این خودروها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۲، ۱۴ و چهار درصد افزایش داشته است.

وی افزود: رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها، مالکین و رانندگان از جمله برنامه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی در ارایه خدمت هرچه بهتر به مسافران بوده و ۱۱۲ رای برای تخلفات شرکت‌ها، رانندگان و مالکان امسال در کمیسیون‌های مربوطه صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸ درصد کاهش داشته است.

شایان ذکر است پنج پایانه مسافری در استان مرکزی فعال است و۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه‌های روستایی تشکیل داده است.