شناسهٔ خبر: 123472 - سرویس استان‌ها

طرح کنترل تاخیر ناوگان مسافر برون شهری قزوین در حال اجرا است

ناوگان اتوبوس رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین از اجرای طرح کنترل تاخیر در مبداء و حین سفر ناوگان اتوبوس جاده ای قزوین همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته در استان قزوین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، احسان شهبازی گفت: این طرح در چارچوب نظارت بر اجرای تبصره ۱و ۲ ماده ۶ ضوابط حمل و نقل مسافر و بند ۶ منشور حقوق مسافر همزمان با سراسر کشور به مدت یک هفته در محل پایانه مسافربری عمومی  قزوین در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: پرهیز از ایجاد تاخیرهای غیرمعمول در حین سفر و خارج شدن ناوگان از مسیر اصلی برای مسافرگیری و راهنمایی مسافر از وظایف مهم شرکت های مسافربری است که در این طرح ویژه با جدیت توسط کارشناسان حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان قزوین در  حال پیگیری است.

شهبازی ادامه داد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع در کمیسیون های فوق العاده ماده ۱۱ و ۱۲ حمل و نقل رسیدگی خواهد شد.

وی گفت:مسافران می توانند شکایات خود از عملکرد رانندگان و شرکت ها را از طریق سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاع دهند تا در کمیسیون های مربوطه برابر قانون با خاطیان برخورد شود.

شهبازی افزود:در همین راستا شماره مدیران شرکت ها و سامانه ۱۴۱ برای راهنمایی مسافران در داخل اتوبوس ها نیز نصب شده است.

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبداء و حین سفر تا ۱۶ دی ماه ادامه دارد.