شناسهٔ خبر: 123486 - سرویس استان‌ها

نائب رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی استان زنجان:

تجهیزات منفرد در محورهای مواصلاتی استان زنجان تعیین تکلیف شوند

راهداری زنجان نائب رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی استان زنجان خواستار تعیین تکلیف تجهیزات منفرد در محورهای مواصلاتی استان زنجان با هدف کاهش تصادفات، حمایت از سرمایه‌گذار و جذب گردشگر شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان زنجان)، صابری، نائب رئیس انجمن صنفی مجتمع‌های خدماتی استان زنجان در نشست مشترک انجمن‌های صنفی کشوری و انجمن‌های صنفی استان‌های زنجان و قزوین که با موضوع «رسیدگی به مسائل و مشکلات مجتمع‌های بین راهی» دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱ در محل سالن کنفرانس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان برگزار شد، «وجود تجهیزات منفرد» واقع در جاده‌ها را از مشکلات اصلی این صنف اعلام کرد و گفت: وجود قهوه‌خانه‌ها و فروشگاه‌ها که از قدیم‌الایام فعال بوده‌اند، سبب بروز تصادف و سایر مشکلات در محورهای مواصلاتی می‌شوند که باید از سوی مسئولان مورد پیگیری قرار گیرند.

صابری همچنین «موازی کاری» را از دیگر مشکلات مجتمع‌های خدماتی رفاهی اعلام کرد و گفت: موازی کاری در صدور مجوزهای صادره برای واحدهای فعال در جاده‌ها تبدیل به معضلی برای سرمایه‌گذاران شده است. در حال حاضر شاهد فعالیت فروشگاه‌ها و مراکزی در نزدیکی مجتمع‌های رفاهی هستیم که امیدواریم در راستای حمایت از سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری، این مراکز جمع‌آوری شوند.

وی وجود مجتمع‌های رفاهی خدماتی را در جذب گردشگران خارجی و داخلی موثر دانست و از مسئولان خواست تا در راستای حمایت از حوزه گردشگری، معافیت‌هایی را برای صاحبان مجتمع‌های رفاهی در نظر گرفته و مسائل آن‌ها در حوزه حامل‌های انرژی مورد پیگیری و بررسی قرار گیرد.

این مسئول صنفی همچنین علاوه بر رعایت فاصله در استقرار مجتمع‌های رفاهی، خواستار تعیین تکلیف مجتمع‌های رفاهی و خدماتی دارای موافقت اصولی شد که تا کنون هیچ اقدامی در زمینه ساخت و ساز نکرده‌اند.

«پاکسازی و ایجاد رمپ» و «بازگشایی» مسیرهای منتهی به مجتمع‌های رفاهی و خدماتی در مواقع بارش برف از جمله مباحثی بود که از سوی «صابری» اعلام شد.