شناسهٔ خبر: 123507 - سرویس بنادر و دریانوردی

مجتمع بندری امام خمینی(ره)؛ در مسیر ارتقاء و توسعه ناوگان تجهیزات استراتژیک؛

پیوستن دو دستگاه مکنده تخلیه غلات به ناوگان تجهیزات استراتژیک مجتمع بندری امام خمینی(ره)

بندر امام به دنبال توسعه تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، دو دستگاه مکنده غلات با توان ۶۰۰ تن بر ساعت به ارزش ۲۸۰۰ میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی تأمین و به مجموعه ناوگان تجهیزاتی این مجتمع بزرگ بندری افزوده شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام  این خبر، هدف از افزوده شدن این دو دستگاه استراتژیک را افزایش توان عملیاتی به منظور مکانیزه‌ کردن  پایانه‌های تخلیه و بارگیری و پاسخگویی به نیاز مشتریان و صاحبان کالا و ارتقاء جایگاه این بندر در زنجیره‌ی تأمین کالا به ویژه در زمینه تسریع در روند تخلیه و ارسال کالاهای اساسی عنوان کرد.

آقائی در ادامه افزود: با آغاز بهره‌گیری از تجهیزات مذکور، توان تخلیه کالاهای فله تا ۱۱ هزار تن در روز و ۵/۳ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت.

وی همچنین با اشاره به اهداف سازمان بنادر و دریانوردی به منظور توسعه زیرساختی و روساختی بنادر با بهره‌گیری از توان بخش غیردولتی اظهار کرد: مشارکت این بخش در تأمین تجهیزات استراتژیک از جمله مکنده‌های پرقدرت موجب افزایش ۱۵ درصدی عملکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در حوزه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی خواهد شد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، یادآور می‌شود، پیش از این نیز طی ماه جاری دو دستگاه جرثقیل استراتژیک با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خریداری و به مجموعه ناوگان تجهیزاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد که با ورود این تجهیزات، ظرفیت عملیاتی روزانه‌ی بندر در تخلیه کالاهای فله بین ۱۵ تا ۲۰ هزارتن افزایش می‌یابد.