شناسهٔ خبر: 123538 - سرویس استان‌ها

در سال جاری انجام شد؛

واگذاری ۱۶ هکتار زمین در خاش برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن

ببینید/ بازدید رییس بنیاد مسکن به همراه مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن سراوان و سیب و سوران رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان خاش از واگذاری ۱۶ هکتار زمین در سال جاری برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در این شهرستان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان، اله بخش شهنوازی رییس اداره اراه و شهرسازی شهرستان خاش اظهار کرد: از آنجایی که ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است این اداره ۱۶ هکتار زمین را به این نهاد واگذار کرده است تا این طرح هر چه سریعتر در این شهرستان اجرایی شود.

وی ادامه داد: سهمیه چهار ساله این شهرستان در طرح نهضت ملی مسکن ساخت یک هزار و ۵۳۰ واحد مسکونی است که زمین مورد نیاز برای ساخت این واحدها تامین گردیده و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار داده می شود.

رییس اداره اراه و شهرسازی شهرستان خاش از اخذ سند تک برگی برای ۴۰ هزار متر مربع از اراضی این شهرستان در سالجاری خبر داد و تصریح کرد: از اولویت‌های این اداره که همواره با جدیت دنبال شده و تیم کارشناسی و حقوقی آن تمام همت خود را برای آن صرف کرده‌اند تثبیت اراضی دولتی به نام دولت و دریافت سند تک برگ برای این اراضی است.

شهنوازی تشکیل ۱۱ پرونده حقوقی برای متصرفان اراضی دولتی، تشکیل ۳۰ پرونده برای متقاضیان عرصه و اعیان و ساماندهی ۱۵۹ باب منازل سازمانی را از دیگر اقدامات مهم اداره راه و شهرسازی شهرستان خاش در بخش مسکن عنوان کرد.