شناسهٔ خبر: 123590 - سرویس استان‌ها

تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومانی ویژه ساکنین بافت اطراف حرم مطهر/ بافت مصوب اطراف حرم ۹۹۷ هکتار

کارگروه استانی صندوق ملی سرمایه گذاری اطراف حرم های مطهر دبیر کارگروه استان قم صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر از اعطای تسهیلات ششصد میلیون تومانی ویژه ساکنین و متقاضیان در راستای نوسازی منازل فرسوده در محدوده بافت مصوب اطراف حرم مطهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، صابر مصورزاده در جلسه بررسی پتانسیل و ظرفیت های صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر که به ریاست امینی مدیرعامل این صندوق برگزار شد، اظهار کرد: محدوده فعالیت این صندوق برمبنای مصوبه کمیسیون ماده پنج استان در شهر قم از ۴۷۰ هکتار به ۹۹۷ هکتار افزایش یافت.

وی در خصوص این افزایش محدوده توضیح داد: این افزایش بنا به درخواست استان و معاونت امور زائرین استانداری قم و در راستای امکان بهره مندی تعداد بیشتری از ساکنین و متقاضیان این بافت برای بازسازی منازل خود انجام شده است.

مصورزاده با بیان این که این تسهیلات توسط بانک مسکن اعطا می شود در خصوص جزییات آن گفت: این تسهیلات با کارمزد ۵/۱۲ درصد برای اقشار عموم جامعه و کارمزد ۴ درصد برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت می شود.

به گفته دبیر کارگروه استان قم صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر متقاضیان برای دریافت این تسهیلات در سامانه " ارائه تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت"  به نشانی   https://facility.udrc.ir/  یا https://hspif.ir/  نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

مصورزاده به اعطای تسهیلات و مشوق به فعالین حوزه اقامتی و گردشگری در این بافت ها اشاره کرد و افزود: در محدوده مصوب اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) امکان اعطای تسهیلات تا سقف ۳۰ میلیارد تومان با کارمزد ۱۲ تا ۱۸ درصد برای پروژه های گردشگری و مرمت خانه های تاریخی و واجد ارزش وجود دارد.

وی اظهار کرد: چنانچه خیرین بخش خدمات زائرین قصد احداث زائر سرا ویژه اقشار کم درآمد در اطراف حرم مطهر و محدوده مصوب داشته باشند، این صندوق آمادگی ارائه تسهیلات ویژه به میزان حداکثر ۲۰ میلیارد تومان با کارمزد ۴ درصد توسط بانک گردشگری را دارد.

مصورزاده در خصوص تسهیلات ویژه احداث یا بازسازی اماکن عمومی در بافت اطراف حرم مطهر گفت: خیرینی که در بخش احداث یا بازسازی کاربرهای عمومی مانند کتابخانه، درمانگاه، مدرسه و .... ورود پیدا می کنند، توسط بانک رسالت تسهیلات ویژه تا سقف ۳۷۰ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد به آن ها اعطا می شود.