شناسهٔ خبر: 123605 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری استان اعلام کرد:

۱۵ میلیارد تومان خسارت به راه‌های روستایی استان زنجان

راهداری زنجان معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای زنجان خسارت ناشی از تردد کامیون‌های معادن در جاده‌های روستایی را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان)، هادی نظری، معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: راه های روستایی متناسب با تردد جمعیت و تردد اتومبیل‌های سواری و کشاورزی ساخته شده‌اند و ابنیه فنی تحمل کامیون‌های معدنی که بیش از ۴۰ تن بار را ندارند، همچنین تردد مداوم این کامیون ها جسم جاده را زودتر از موعد تخریب و فرسوده می‌کنند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه هزینه سالانه ساخت و نگهداری محورهای روستایی ناشی از تخریب فعالیت‌های معدنی ۲ الی ۶ درصد است، اضافه کرد: در حال حاضر حتی برای شریان‌های اصلی نیز یک درصد از این مبلغ در نظر گرفته نمی‌شود. البته ۲ الی ۳ سال است که مبلغی برای بهسازی محورها به ما پرداخت می‌شود که مبلغ ۱۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و سال بعد در پروژه مربوطه هزینه خواهد شد.

نظری مبلغ اختصاصی بابت تخریب محورها ناشی از فعالیت‌های معدنی را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد که در صورت تخصیص، اقدامات بهسازی در محور «اورجک- خیرآباد» در ماهنشان در دستور کار قرار می‌گیرد.