شناسهٔ خبر: 123651 - سرویس هواشناسی

هشدار سازمان هواشناسی کشور؛

صیادان، تورهای ماهی‌گیری را از شمال خلیج فارس خارج کنند

دریای طوفانی سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد در ساحل و مناطق دور از ساحل شمال خلج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد و از صیادان خواست: تورهای صیادی خود را از منطقه اثر سامانه جمع آوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد  در ساحل و مناطق دور از ساحل شمال خلج فارس، نسبت به افزایش ارتفاع موج به ۱.۵ تا ۲.۵ متر هشدار داد.

این سامانه «شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای خوزستان و بوشهر» را از بعدازظهر چهارشنبه تا عصرجمعه فرا می گیرد.

احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی از اثرات مخاطره آمیز آن است.

سازمان هواشناسی برای آمادگی نسبت به این شرایط هشدار سطح نارنجی صادر و توصیه کرد: ضمن اعمال ممنوعیت شنا و غواصی، محدودیت در فعالیت‌ها و ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق های صیادی و تفریحی در این مناطق اعمال شود.

همچنین توصیه می شود؛ تمهیدات لازم برای پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی اتخاذ شود و صیادن تورهای صیادی خود را از منطقه اثر سامانه جمع‌آوری کنند.