شناسهٔ خبر: 124165 - سرویس استان‌ها

مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعلام کرد:

گردنه های برف‌گیر آذربایجان شرقی، زیر دید ۲۴ ساعته دوربین های کنترل ترافیک

مسول مدیریت راههای آذربایجان شرقی مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: گردنه های مهم و برف‌گیر استان با ۲۴ دوربین‌ نظارت تصویری ۲۴ ساعته رصد و مدیریت می شود.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از  آذربایجان شرقی؛ حسین بلوکی؛ مسئول مرکز مدیریت راههای استان با اشاره به اینکه خروجی این دوربین ها در اختیار چندین نهاد تصمیم‌گیر قرار دارد، افزود: همکاران ما در اتاق مانیتورینگ مرکز مدیریت راه ها با رصد گردنه های استان، در صورت راه بندان ناشی از برف و کولاک یا سوانح رانندگی، بلافاصه راهداران نزدیک ترین راهدارخانه ها را برای رفع مشکل به این گردنه ها هدایت می کنند.

وی با تشریح قابلیت های دوربین های نصب شده در طول راه های استان گفت: این دوربین ها دید در شب بوده و عمه عرض جاده و حتی حاشیه ان را هم پوشش می دهد، بنابراین اگر کسی با سرعت زیاد از حاشیه جاده هم عبور کند، به راحتی قابل شناسایی و ثبت است.

مسئول مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه وظیفه سیستم های هوشمند نصب شده در طول محورها، روان سازی ترافیک و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای است گفت: ۱۰۰ دستگاه سامانه ثبت تخلفات جاده ای در طول محورهای استان نصب شده که به رغم افزایش میزان ترددها در ۱۰ سال گذشته، با کمک این سامانه از افزایش میزان تصادفات جلوگیری شده است.

بلوکی در ادامه با اشاره به قابلیت سامانه تلفنی و اینترنتی ۱۴۱ سازمان راهداری گفت: این سامانه به صورت ۲۴ ساعته فعال بوده و در شرایط عادی هر دو ساعت یک بار و در شرایط ویژه با تغییر شرایط راه‌ها، گزارش صوتی و عکس آخرین وضع راه ها تهیه و در سامانه قرارداده می شود تا هموطنان با اگاهی از این شرایط، سفر ایمنی داشته باشند.