شناسهٔ خبر: 124405 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

واگذاری و اجاره ۵۷ قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان از طریق مزایده

عباس صالحی-اصفهان رئیس اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: امسال واگذاری و اجاره ۵۷ قطعه اراضی دولتی در سطح استان به ارزش بالغ بر ۵۹۵ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید.

عباس صالحی رئیس اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص اهمیت این اداره در واگذاری مسئولیت اجرای پروژه‌ها به پیمانکاران و مشاوران، در سازمان اظهار داشت: در اداره پیمان و رسیدگی، بخش پیمان به انعقاد قراردادها بر اساس قوانین و دستورالعمل های مربوطه و  بخش رسیدگی به تطبیق هر گونه پرداخت در قالب صورت کارکرد بر اساس دستورالعمل‌ها، دستور کارها، مشخصات فنی و شرایط عمومی پیمان می‌پردازد.  

وی اذعان داشت: این اداره همواره بر لزوم حفظ کیفیت پروژه های احداثی در بالاترین سطح تاکید دارد لذا پروژه های در دست احداث اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با رعایت دقیق قوانین و مقررات پیمان و رسیدگی انجام شده و از اعمال سلیقه های شخصی پرهیز می‌شود.  

رئیس اداره پیمان و رسیدگی و قراردادها اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این اداره با انبوهی از آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و فهرست‌بهای سنگینی مواجه است لذا تمامی اقدامات نیاز به دقت و بررسی دوچندان دارد.  

وی بیان داشت: امسال واگذاری و اجاره ۵۷ قطعه اراضی دولتی در سطح استان اصفهان به ارزش بالغ بر ۵۹۵ میلیارد ریال از طریق مزایده به نتیجه رسید.    

صالحی اذعان داشت: در سال جاری در بخش برگزاری مناقصه‌ها ۳۴ مورد از طریق مناقصه عمومی، ۷۳ مورد از طریق استعلام از سامانه ستاد ایران و دو مورد نیز ترک تشریفات انجام شده که جمعاً از این میزان ۵۵ مورد آن به نتیجه رسیده و منجر به انتخاب پیمانکار و یا مشاور شده است.   

وی با بیان اینکه امسال ۲۸۰ فقره صورت وضعیت موقت و ۷۸ فقره صورت وضعیت قطعی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته است عنوان کرد: ثبت اطلاعات  ۶۵ قرارد در نرم‌افزار پیمان، ۴۴ مورد در سامانه پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور (تامین اعتبار ملی و استانی) و ۳۷ مورد در سامانه چارگون (تامین اعتبار ملی و استانی) از دیگر اقدامات این اداره بوده است.