شناسهٔ خبر: 124425 - سرویس هواشناسی

سومین یخبندان شدید زابل در ۶۰ سال اخیر رقم خورد

یخبندان دمای هوای شهر زابل در شمال سیستان و بلوچستان روز گذشته به منفی ۱۱.۲ درجه سلسیوس رسید که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، زابل در شمال سیستان و بلوچستان روز گذشته سردترین روز خود در ۱۵ سال اخیر را با دمای منفی ۱۱.۲ درجه سلسیوس تجربه کرد که سومین یخبندان شدید این شهر در حدود ۶۰ سال اخیر به شمار می رود.

پیش از این سردترین دمایی که ایستگاه هواشناسی زابل ثبت کرده به سال ۱۳۵۰ بر می‌گردد که دماسنج این ایستگاه تا منفی ۱۲ درجه سلسیوس پایین رفت.

به طور کلی در حدود ۶۰ سال اخیر تنها سه بار کمینه دمای هوا در زابل سردتر از منفی ۱۱ درجه سلسیوس شده است که به ترتیب در سال های ۱۳۵۰ با دمای منفی ۱۲ درجه، ۱۳۸۶ با دمای منفی ۱۱.۹ درجه و سال ۱۴۰۱ با دمای منفی ۱۱.۲ درجه سلسیوس سردترین دماهای این شهر از زمان تاسیس ایستگاه هواشناسی تا کنون است.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، روز گذشته زاهدان نیز سردترین روز خود در پنج سال اخیر را تجربه کرد و  کمینه دمای هوای آن به منفی ۱۱.۱ درجه سلسیوس رسید که سردترین روز این شهر از آذر سال ۱۳۹۶ تا کنون است.