شناسهٔ خبر: 12451 - سرویس استان‌ها

پایان عملیات آسفالت فاز اول محور ارتگل - کلاء در استان مرکزی

آسفالت رئیس اداره راه و شهرسازی فراهان از پایان عملیات آسفالت فاز اول محور ارتگل - کلاء در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی, امید عصار با اعلام این خبر افزود: عملیات بهسازی و آسفالت محور روستایی ارتگل- کلاء از توابع بخش مرکزی شهرستان فراهان به طول یکهزار و ۷۰۰ متر, عرض ۵/۵۰ متر, ضخامت ۶ سانتیمتر و اعتباری بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شده است.

عصار درخصوص روند تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه اضافه کرد: طول محور روستایی ارتگل-کلاء پنج هزار و ۷۰۰ متر است که در حال حاضر فاز اول آن اجرا شده و مابقی آن دردست انجام است.

پایان عملیات  زیرسازی و آسفالت  محور  زنگارک سقرجوقک 

عصار در ادامه از پایان عملیات زیرسازی و آسفالت محور زنگارک - سقرجوقک نیز در شهرستان فراهان خبر داد و افزود: عملیات زیرسازی و آسفالت محور روستایی زنگارک – سقزجوقک به طول دو هزار و ۲۰۰ متر وعرض ۶/۵۰ متر با ضخامت ۶ سانتیمتر و اعتباری بالغ بر ۲/۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی به پایان رسید.

پایان عملیات ترمیم نیوجرسی در آزادراه ساوه تهران

مجتبی حاجی‌سلطانی رئیس راهداری آزادراه ساوه – تهران در خبری دیگر از پایان عملیات ترمیم نیوجرسی در این آزادراه خبر داد و گفت: با هدف تحقق برنامه‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی و ایمن‌سازی محورهای مواصلاتی که از اهم وظایف راهداری است و به علت تصادفات جاده‌ای وآسیب‌دیدگی نیوجرسی‌های نصب شده در وسط آزادراه و همچنین خطرناک و حادثه خیز بودن  قطعات  آسیب دیده، این نیوجرسی‌ها با تأمین اعتبار لازم از طرف اداره‌کل ترمیم شدند.

حاجی‌سلطانی درباره مشخصات فنی این عملیات نیز بیان کرد: طول کل آزاد راه ساوه – تهران ۱۱۳ کیلومتر بوده که ۷۶ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مرکزی واقع شده است، در این محور از نیوجرسی به عنوان جداکننده باند رفت و برگشت استفاده شده که عملیات اجرایی ترمیم نیوجرسی‌های آسیب دیده این محور شریانی به طول بالغ بر ۳۰۰ متر مقارن با موج دوم سفرهای تابستانی هم اکنون به پایان رسیده است .

وی در ادامه از پایان عملیات ترانشه‌برداری و اصلاح شیب شیروانی در حاشیه این آزادراه خبر داد و گفت: در حال حاضر این عملیات به صورت امانی و با ماشین‌آلات موجود راهداری آزادراه ساوه -تهران انجام می‌شود که حجم عملیات خاکی آن در حدود ۲۰ هزار متر مکعب اعلام شده است.

حاجی‌سلطانی درخصوص اهمیت این پروژه بیان کرد: با انجام این عملیات شیب بسیار مناسب و حاشیه امن و توقفگاه اضطراری مناسبی را در حریم آزادراه خواهیم داشت که با برداشتن ترانشه‌ها ضمن حذف پرتگاه نسبت به ایجاد پارکینگ نیز اقدام کرده‌ایم./