شناسهٔ خبر: 124575 - سرویس هواشناسی

آب‌های جنوبی متلاطم می‌شود/محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل

موج دریا سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار دریایی سطح نارنجی از متلاطم شدن آب‌های خلیج فارس، تنگه هرمز و مناطق غربی دریای عمان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور سامانه وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از پیش از ظهر سه‌شنبه تا اواخر وقت جمعه هفته جاری نوجب وزش باد و افزایش ارتفاع امواج درمناطق ساحلی به میزان 1تا 2 متر و در مناطق دور از ساحل به میزان  2/5 متر می‌شود.

تمرکز این سامانه در روز سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان و بوشهر، روز پنج‌شنبه خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان بوشهر و شرق خلیج فارس و روز جمعه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، مناطق ساحلی و دور از ساحل استانهای بوشهر و هرمزگان و مناطق غربی دریای عمان خواهد بود.

اثر مخاطره سامانه نیز خسارت به شناورهای سبک، تفریحی و احتمالا نیمه سنگین، اختلال در ورود و خروج شناورها به بندرگاه‌ها، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌ها و احتمال آسیب به تاسیسات دریایی اعلام شده است.

سازمان هواشناسی کشور به اجتناب از عملیات غواصی و شنا، محدودیت در تردد با شناورهای سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت، جمع آوری تورهای صیادی و محدودیت در فعالیت‌های دریایی در سواحل و فراسواحل توصیه کرده است.