شناسهٔ خبر: 124600 - سرویس بنادر و دریانوردی

با هدف تسهیل تردد ایمن شناورها انجام شد؛

پیشرفت ۷۱ درصدی لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی

لایروبی لایروبی مسیر دسترسی آبراه خورموسی درمجتمع بندری امام خمینی(ره) با اتکاء به توان و تخصص نیروهای بومی با برخورداری از ۷۱ درصد پیشرفت در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،‌ صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به آغاز پروژه لایروبی مسیر دسترسی آبراه استراتژیک خورموسی از ابتدای بهمن ماه سال ۹۹ گفت: روند لایروبی مسیر یاد شده تا اواخر دی ماه سال جاری معادل۷۱ درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است.

بهرامی در ادامه با اشاره به لایروبی بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب در این بازه زمانی اظهار داشت: این میزان لایروبی با بهره‌گیری از یک فروند لایروب از نوع هاپرساکشن با هدف ارتقاء ایمنی تردد شناورها انجام شده است.

وی گفت: این پروژه که در انطباق با طرح‌های بالادستی کشور و با هدف افزایش عملکرد این مجتمع بزرگ بندری در زمینه تردد ایمن شناورها اجرا می‌شود، موجب ایجاد ۳۰۰ فرصت اشتغال شده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان،‌معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت این آبراه استراتژیک و تردد سالانه بیش از  صدها فروند شناور در آن تصریح کرد: با تکمیل لایروبی در کانال خورموسی مق لازم در رسوبات سخت و نرم به ۸۰/۱۳ خواهد رسید و علاوه بر ارتقاء ایمنی شناورها، امکان تردد شبانه‌روزی  شناورهای با تناژ ۸۰ هزار تن میسر خواهد شد.