شناسهٔ خبر: 124648 - سرویس استان‌ها

در جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید شد؛

استفاده صحیح از توانایی پرسنل در راستای نیل به اهداف سازمانی

شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بر استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود، حمایت از کار علمی کارشناسان و استفاده صحیح از توانایی پرسنل در راستای نیل به اهداف سازمانی تاکید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، جلسه شورای معاونین اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حضور علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان و اعضای شورای معاونین این اداره‌کل برگزار شد.  

در این جلسه ضمن رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه‌های کاری مختلف، برنامه های اولویت دار مطرح و وضعیت پروژه ها، بودجه های مربوطه، شایسته سالاری، تفویض اختیارات، تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران، مسائل مالی پرسنلی و ... مورد بررسی قرار گرفت همچنین راهبردهای لازم جهت نیل به اهداف سازمانی و تسریع امور ارائه شد.  

قای قرآن در طی این نشست پس از استماع گزارشات ارائه شده توسط معاونین، انتظارات خود را مطرح کرد و با یادآوری تفویض اختیارات به عمل آمده در حوزه های کاری مختلف و شفاف بودن مسئولیت‌ها، خواستار سرعت بخشی به اجرای اقدامات و برنامه‌ها در راستای کارآمدی هر چه بیشتر و دستیابی به اهداف سازمانی شد.  

وی با ارئه رهنمودهای لازم از اعضای شورای معاونین اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان خواست با جدیت کامل و سیاستگذاری دقیق، هدف تعیین شده سازمانی را جامه عمل بپوشانند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تشکیل شورای معاونین فرصتی مناسب جهت بررسی امور جاری و اجرایی حوزه‌های مختلف، همپوشانی برنامه‌ها و جلوگیری از موازی کاری در بدنه این اداره‌کل است.  

وی عنوان کرد: هریک از معاونت‌ها، بازوهای اجرایی مدیریت محسوب می شوند که همکاری و مشارکت تمامی آنان در اجرای مناسب طرح‌ها و برنامه‌ها می‌تواند در تقویت همه جانبه مجموعه راه و شهرسازی موثر واقع شود و تشکیل این جلسات بصورت مستمر نقش بسزایی در پیشبرد اهداف سازمانی دارد.  

قاری قرآن بر خدمت رسانی بهینه و مورد رضایت ارباب رجوعان از طریق اصلاح فرآیند ها، حذف فرآیندهای غیرضروری و افزایش سرعت ارائه خدمات تاکید کرد و گفت: ضروری است تمامی فعالیت‌ها و اقدامات مطابق با خط مشی‌ها و قوانین و مقررات اجرایی شود تا حقی از مردم ضایع نگردد.  

وی پس از اخذ گزارشی از روند تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شاغل، از معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی این اداره کل خواست تا در راستای اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران، موضوع را تا حصول نتیجه پیگیری کند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن بررسی وضعیت پرسنل و رفاهی آنان، راهکارهایی را در این خصوص ارائه داد و از معاونین خواست تا رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم را از مراجع ذیربط بعمل آورند.  

وی بر استفاده از ظرفیت‌های ویژه موجود و حمایت از کار علمی و کارشناسی شده پرسنل تاکید کرد و گفت: استفاده صحیح از توانایی پرسنل، سازمان را در رسیدن به اهداف یاری می‌کند لذا ضروری است مبحث نیروی انسانی در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد.  

قاری‌قرآن با اشاره به وضعیت اعتبارات این اداره کل و مهلت باقیمانده تا پایان سال، بر پیگیری جهت جذب اعتبارات تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات و مسائل مالی پروژه های در حال اجرا و قابل افتتاح همچنین جذب قیر ابلاغی برای حوزه راهسازی، همت ویژه و پیگیری مستمر می‌طلبد.  

وی ضمن بررسی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های حوزه مهندسی و ساخت این اداره کل، در راستای سرعت بخشی به تکمیل طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت، رهنمودهای فنی ارائه داد.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تعهدات موجود در طرح نهضت ملی مسکن استان، مباحث مرتبط با الحاق اراضی و تامین زمین این طرح را مورد بررسی قرار داد، همچنین مبحث واگذاری عرصه‌های مسکن مهر به متقاضیان نیز در این جلسه بررسی شد.  

گفتنی است در این جلسه ضمن بررسی برنامه اجرایی معاونت املاک و حقوقی این اداره‌کل مباحثی پیرامون بدهی به شهرداری، انتصابات و شایسته سالاری و ... مطرح و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.