شناسهٔ خبر: 124797 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۸ هزار و ۶۵۲ هکتار اراضی دولتی شهرستان کاشان

مجتبی آراسته - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: با هدف پیشگیری از تصرفات اراضی ملی و دولتی این شهرستان و با تلاش های به عمل آمده سند تک برگ هشت هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان اظهار کرد: این اداره همسو با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر رفع تصرفات اراضی ملی، اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت کاری خود قرار داده است.  

وی بیان داشت: اجرای قانون جامع حدنگار موسوم به (کاداستر) گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری بشمار می‌رود و دسترسی به اطلاعات زمین‌های ملی را آسان می‌کند همچنین تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سند تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: بر این اساس با تلاش‌های بعمل آمده در سالجاری اسناد تک برگ هشت هزار و ۶۵۲ هکتار از اراضی دولتی این شهرستان اخذ و تثبیت مالکیت شد.  

وی ابراز داشت: در راستای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از تجاوز متصرفین به اراضی ملی ودولتی شهرستان کاشان، طی دو سال اخیر تعداد بیش از ۱۶۰ مورد اجرای حکم قضایی و رفع تصرف اراضی ملی به مساحت ۸۲ هکتار و به ارزش شش هزار و ۷۷۴ میلیارد ریال انجام شده است.

آراسته عنوان کرد: در این خصوص برای تامین ماشین آلات اجرای احکام با استفاده از تعاملات بین دستگاهی ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و تا حد امکان صرفه جویی اقتصادی شده است.