شناسهٔ خبر: 124825 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم؛

یک‌هزار مسکن طرح اقدام ملی در کهک قم احداث می‌شود

نهضت ملی قم7

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)، محمد صادقی بیان کرد: کهک تنها شهرستان استان است که ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در سامانه فعال‌شده است.
وی با تأکید بر اینکه سامانه ثبت‌نام برای شهر کهک تا زمانی که تکمیل ظرفیت شود، بازخواهد بود، عنوان کرد: پالایش افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز آغاز شده و در حال تزریق اراضی برای احداث واحدها برای آنان هستیم.
وی آخرین وضعیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: اجرای پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن طبق زمان‌بندی انجام‌شده در حال اجراست و به‌زودی نخستین واحدهای این طرح به مردم واگذار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به احداث تقاطع غیرهمسطح ورودی روستای ورجان، خاطرنشان کرد: متأسفانه به علت تعلل‌ها  و تأخیر در زمان‌بندی‌ها در احداث پل این تقاطع، هزینه اجرای این پل به ۲۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.
وی بازنگری طرح این تقاطع غیرهمسطح را موردتوجه قرارداد و گفت: به‌منظور کاهش گره‌های ترافیکی آینده این طرح، پروژه موردبازنگری قرار گرفت و در شورای ترافیک کشور مورد تصویب قرار گرفت؛ مدت‌زمان اجرای پروژه ۱۸ ماه بوده که امیدواریم تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم بابیان اینکه برای احداث این تقاطع پیمانکار انتخاب شده و عملیات اجرایی آن باقدرت در حال اجراست، یادآور شد: ۴۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان مبلغ قرارداد این تقاطع بوده که با تعدیل حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.