شناسهٔ خبر: 124843 - سرویس استان‌ها

با حضور سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن؛

اراضی ملی شهرستان اردستان تعیین تکلیف شد

ببینید/ بررسی موانع پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان اردستان در دیدار سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با مسئولین این شهرستان در دیدار سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با مسئولین شهرستان اردستان مشکلات حوزه اراضی ملی این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ جلسه پیگیری طرح‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان اردستان با حضور ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، نماینده مردم شهرستان اردستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، رئیس اداره راه و شهرسازی و شهرداران این شهرستان تشکیل شد.  

در این جلسه که به میزبانی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار شد، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن به بررسی مباحث حوزه راه و شهرسازی این شهرستان پرداخت همچنین برای رفع موانع نیز با همفکری راهکارهایی ارائه شد.  

این نشست با هدف تعامل و همکاری میان دستگاه‌های حاضر در جلسه انجام پذیرفت و در طی آن به طور ویژه مباحث مرتبط با حوزه اراضی و نحوه واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.  

مالکی با بررسی مشکلات اراضی این شهرستان، کارگاههای مزاحم شهری و تغییر کاربری‌ها ضمن ارائه راهکارهای مناسب، دستوات لازم در این خصوص را ابلاغ کرد.   

وی مسائل موجود فی مابین راه و شهرسازی با شهرداری و شورای اسلامی شهر اردستان را پیرامون مشکلات شهری، املاک و حقوقی و ... را مورد بررسی قرار داد و رهنمودهای عملیاتی در این رابطه ارائه کرد.  

اخذ اسناد مالکیت اراضی ملی شهرستان اردستان، رفع تصرفات اراضی دولتی و ملی این شهرستان و تثبیت مالکیت دولت بر روی اراضی از دیگر مباحثی بود که سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن مورد پیگیری قرار داد و دستورات لازم را ابلاغ کرد.  

گفتنی است: در این جلسه مباحثی پیرامون تامین مسکن اقشار ویژه شهرستان اردستان، آماده سازی اراضی، تدقیق اراضی مسکونی بلامعارض و ... مورد بررسی قرار گرفت و در رابطه با آن تصمیم گیری شد.