شناسهٔ خبر: 124920 - سرویس استان‌ها

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

اخذ سند تک برگ ۶۲۳ هکتار از اراضی شهرستان تیران و کرون

سعید کاشفی اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون از اخذ اسناد تک برگی و تثبیت مالکیت دولت بر روی ۶۲۳ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اظهار داشت: این اداره با هدف پیشگیری از زمین‌خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی همچنین مطابق با سیاست گذاری‌های معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان و تلاش و پیگیری های بعمل آمده اسناد تک برگ ۶۲۳  هکتار اراضی ملی و دولتی این شهرستان را در راستای تثبیت مالکیت دولت اخذ کرده است.  

وی افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در راستای حراست از اراضی دولتی اقداماتی نظیر اخذ سند و تبدیل اسناد دفترچه‌ای به تک برگ را در اولویت‌های کاری خود قرار داده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون با بیان اینکه تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به اسناد تک برگ از وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک  جلوگیری کرده و سد راه سودجویان حوزه اراضی می‌شود اذعان داشت: امسال با تلاش‌های بعمل آمده اسناد دفترچه ای ۵۷۸ هکتار اراضی دولتی داخل حریم این شهرستان به اسناد تک برگ تبدیل شد، همچنین سند فاز دوم بهارستانِ تیران به مساحت تقریبی ۴۵ هکتار نیز اخذ شد.  

وی با اشاره به اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حدنگاری اراضی ملی است، گفت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی رفع می‌شود، همچنین با اخذ اسناد تک‌برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن می‌رسد.