شناسهٔ خبر: 124970 - سرویس وزارتی

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی خبر داد؛

برگزاری رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با مشارکت وزارت کشور

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی از برگزاری رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور خبر داد.

رضا نفیسی رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت اره و شهرسازی با اشاره به برگزاری رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ اظهار کرد: وزارت کشور بنا دارد با مشارکت وزارت راه و شهرسازی طی روزهای پنجم تا بیست و هفتم بهمن در محوطه باغ موزه دفاع مقدس رویدادی تحت عنوان مدیریت بحران ایران قوی برگزار کند.

وی با بیان اینکه وزارت کشور در خلال برگزاری این رویداد برنامه ای سه روزه را تدوین کرده است، افزود: در این سه روز برگزاری کارگاه های علمی ، نمایشگاه دستاورد ها و سخنرانی مسئولین مربوطه پیش بینی شده است.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از وزارتخانه های دخیل در مدیریت بحران کشور وزارت راه و شهرسازی است تصریح کرد: مقرر شد برای برپایی این رویداد با مجموعه وزارت کشور مشارکت داشته باشیم لذا روز گذشته جلسه ای پیرامون هماهنگی و هرچه بهتر برگزار شدن رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ با حضور سازمان های تابعه دو وزارت خانه در ساختمان دادمان برگزار شد.

وی افزود: مقرر شد در این رویداد فضایی برای وزارت راه و شهرسازی در نظر گرفته شود تا با برگزاری کارگاه های آموزشی و سخنرانی کارشناسان و نشان دادن فعالیت های علمی که در بخش های مختلف پیرامون مدیریت بحران انجام شده است را به  مخاطبان عرضه کنیم.

انجام مطالعات گسترده در حوزه فرونشست و مواد اولیه ساختمان‌ها برای پیشگیری از بحران

نفیسی با تقسیم کردن مراحل بحران به سه بخش اعلام کرد: نخستین مرحله قبل از بحران پیش بینی و پیشگیری است که در این رابطه مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی مطالعاتی را در بحث های فرونشست، مواد اولیه ساخت ساختمان و طراحی شهرها ... را انجام می دهد لذا این مطالعات را در اختیار مابقی  ارگان ها نیز قرار می دهیم.

وی دومین مرحله را بین بحران برشمرد و گفت: در این مرحله پیش قدم هستیم و اگر حادثه ای رخ دهد مجموعه ما در خط مقدم حاضر می شود مانند مجموعه راهداری و سایر سازمان های ما که خدمات رسان هستند.

رئیس مرکز تدوین مقررات، ایمنی حمل‌ونقل، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی سومین مرحله را بعد از بحران نامید و خاطرنشان کرد: مرحله ارزیابی خسارت وارده نیز بر عهده مجموعه وزارت راه و شهرسازی است.