شناسهٔ خبر: 124989 - سرویس استان‌ها

استاندار مازندران در جلسه شورای مسکن استان خبر داد؛

صلاحیت ۲۶ هزار مازندرانی در طرح نهضت ملی مسکن تایید شد

شورای مسکن مازندران استاندار مازندران گفت: صلاحیت ۲۶ هزار مازندرانی برای خانه دار شدن در قالب طرح نهضت ملی مسکن تایید شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، سیدمحمود حسینی‌پور در شورای مسکن مازندران در ساری افزود: در استان مازندران ۱۱۷ هزار نفر برای خانه دار شدن در طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کردند که از روند رسیدگی به درخواست این تعداد ثبت نام کنندگان ادامه دارد.

وی با بیان این که، از این تعداد یک هزار و ۱۴۶ نفر برای دریافت تسهیلات نهضت ملی مسکن به بانک معرفی شدند، اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۴۴۳ نفر آورده اولیه ۴۰ میلیون تومانی را به حساب وزارت راه و شهرسازی واریز کردند.

استاندار مازندران، طرح نهضت ملی مسکن را فرصت ارزشمند برای احیای بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: متقاضیان این طرح در بافت فرسوده تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی دریافت می کنند که باز پرداخت آن با نرخ سود ۹ درصد است.

حسینی پور اضافه کرد: شهرداران استان با برنامه‌ریزی اصولی نسبت به احیای بافت فرسوده در قالب نهضت ملی مسکن اقدام کنند و فرمانداران هم نظارت های لازم را در این خصوص داشته باشند.

دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران یادآور شد: طرح نهضت ملی مسکن را دولت سیزدهم برای خانه دار کردن مردم ارائه کرد. قرار است در چارچوب آن سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته و تحویل متقاضیان شود. سهم مازندران از این طرح سالانه ۳۸ هزار و در مجموع ۱۵۲ هزار خانه است.

وی افزود: طبق مقررات نهضت ملی مسکن، متقاضیان با داشتن پنج شرط تاهل، سرپرست خانوار بودن و مردان مجرد ۲۳ سال به بالا، حداقل سابقه پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا، نداشتن مالکیت خصوصی و در نهایت عدم استفاده از امکانات دولتی از اول انقلاب در حوزه مسکن، می‌توانستند نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

بر اساس این قانون، زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن، معلولان جسمی و حرکتی با ۲۰ سال سن می‌توانند در قانون جهش تولید مسکن (نهضت ملی مسکن) مشارکت داشته باشند.

وی خاطر نشان ساخت: قانون برای سرپرستان خانوار، محدودیت سنی نگذاشته است چرا که این افراد سرپرست خانوار تعریف می‌شوند و برای قانونگذار متاهل یا سرپرست خانوار بودن ملاک است. در عین حال، زنان و مردان سرپرست خانوار که به دلیل متارکه به صورت مجردی زندگی می‌کنند و سرپرست فرزندان خود هستند خانوار تلقی شده و بدون ملاک سن می‌توانستند ثبت‌نام کنند.