شناسهٔ خبر: 125215 - سرویس هوایی

مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان خبر داد؛

راه اندازی چراغ‌های پالس فرودگاه اهواز

سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه خوزستان مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان از راه اندازی چراغ‌های پالس فرودگاه اهواز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سید مهدی رزاز مدیرکل فرودگاه‌های استان خوزستان در خصوص زمان راه اندازی چراغ های پالس فرودگاه اهواز گفت: ۹۵ درصد این پروژه به اتمام رسیده و در روزهای آتی راه اندازی و مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سید مهدی رزاز اظهار کرد: بارش های اخیر اهواز و دشواری تردد در مسیرها، موجب تاخیر در راه اندازی چراغ های پالس فرودگاه شد اما به محض بهبود شرایط جوی این پروژه مهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی در خصوص اهمیت پروژه راه اندازی چراغ‌های پالس خاطرنشان کرد: این چراغ ها موجب بهبود کیفیت دید و در نهایت فرود ایمن تر هواپیما در شب می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه نصب و راه اندازی سیستم کمک ناوبری ILS فرودگاه شهید سلیمانی اهواز گفت: ۷۰ درصد پروژه انجام شده و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رزاز در خصوص روند بهسازی ترمینال داخلی فرودگاه اهواز گفت: قرارداد ۴۰۰ میلیارد ریالی این پروژه منعقد شده و یک ماه از آغاز آن می گذرد؛ این قرارداد ۹ ماهه است و طرح در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: عملیات فاز دوم پروژه احداث محوطه فرودگاه شهید سلیمانی نیز با اعتباری بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال از هفته آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان در پایان با اشاره به برنامه رونق پروازی فرودگاه اهواز در سال جاری گفت: به دنبال برقراری پرواز به مقاصد نجف و ترکیه در روزهای پایانی سال هستیم.