شناسهٔ خبر: 125216 - سرویس مسکن و شهرسازی

برگزاری کارگاه آموزشی تامین زمین برای واحدهای نهضت ملی مسکن

تقی رضایی معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اولویت وزارت راه و شهرسازی در ساخت خانه‌های ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در ساخت این خانه‌ها باید برای هر استان نسخه واحدی داشت و نمی‌توان در همه مناطق از یک سیاست واحد در ساخت مسکن یک طبقه استفاده کرد.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، تقی رضایی در کارگاه آموزشی تامین زمین که در حاشیه نشست تخصصی مدیران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن برگزار شد، به نیاز فوری شهرهای کشور برای تامین زمین در قالب توافقات با بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: ادارات کل راه و شهرسازی حتما باید قبل از توافق از موقعیت مناسب اراضی برای بارگذاری مسکونی اطمینان حاصل کنند.

وی افزود: باید از دستگاه‌های مرتبط از جمله منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها استعلامات کامل به عمل آید و ارزش زمین برای توافق حتماً مدنظر قرار گیرد.

رضایی همچنین بر اهمیت درآمدزایی و فروش اقساطی از طریق مزایده و تامین هزینه‌های زیرساخت‌های مسکن تاکید کرد.

همچنین در ابتدای این جلسه مجید شارقی مدیرکل املاک سازمان ملی زمین و مسکن دستورالعمل توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین را تشریح کرد.

به گزارش سازمان ملی زمین و مسکن، کارگاه آموزشی تامین زمین با محوریت بررسی توافق با بخش خصوصی برای تامین زمین و دستوالعمل واگذاری زمین در حوزه قانون جوانی جمعیت و کاربری‌های عمومی و مزایده املاک سازمان ملی زمین و مسکن با حضور معاون املاک و حقوقی این سازمان و مدیران کل، معاونان املاک و حقوقی و معاونان شهرسازی و معماری ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برگزار شد.