شناسهٔ خبر: 125225 - سرویس بنادر و دریانوردی

امکان پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس در مجتمع بندری امام خمینی (ره)

بندر امام اسکله ۱۱ مجتمع بندری امام خمینی(ره) به طول ۳۳۲ و عرض ۵۰ متر پس از تعمیرات اساسی آماده پذیرش کشتی‌های پست پاناماکس شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صدراله بهرامی معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اتمام عملیات تعمیرات اساسی و تحویل موقت این اسکله با اعتباری بالغ بر  ۷۸۵ میلیارد ریال بیان کرد: در جریان تعمیرات اساسی این اسکله که به لحاظ طول یک و نیم برابر  اسکله‌های دیگر این مجتمع بندری است، با تقویت سازه‌ی اسکله و  افزوده شدن خط ریل جرثقیل سوپر پست پاناماکس، آماده پذیرش و پهلودهی کشتی‌هایی از  این نوع شد.

بهرامی در ادامه از پهلوگیری یک فروند کشتی پس از تحویل موقت این اسکله خبر داد و افزود: اجرای دیواره‌های تقویتی تونل سرویس، ترمیم، حذف درزهای انبساط بر روی عرشه و نصب فندرهای دوبل از نوع  suc ۱۱۵۰ از دیگر بخش‌های اجرایی این پروژه بود که زمینه را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت ۸۰ هزار تنی آن فراهم کرده است.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، شایان ذکر است در ادامه عملیات تعمیرات اساسی اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره)، عملیات اجرایی تعمیرات اساسی اسکله ۱۲ با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال در حال اجرا است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.