شناسهٔ خبر: 125274 - سرویس استان‌ها

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه در سفر به گلستان خبر داد؛

بازگشت متقاضیان مسکن تحت پوشش نهادهای حمایتی به سامانه نهضت ملی مسکن پس از رفع نواقص پرونده

راه و شهرسازی گلستان مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه گفت: با اجرای تمهیدات ویژه ای توسط وزارت راه و شهرسازی، در روزهای آتی متقاضیان مسکن تحت پوشش نهادهای حمایتی ( بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) )که به دلیل نقص مدارک رد صلاحیت شده بودند، پس از بارگذاری کامل مدارک مجدداً به سامانه طرح نهضت ملی مسکن باز خواهند گشت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، سید حسین میرشفیع در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بخش های متنوعی در حال پیگیری است که تهیه مسکن محرومان با همراهی نهادهای حمایتی یکی از این بسترها می باشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه ادامه داد: وزارت راه و شهرسازی برای تسهیل در روند احداث مسکن برای قشر محروم جامعه مزایای خاصی در نظر گرفته است.

وی افزود: برای پیشرفت هرچه بهتر این پروژه ها جلساتی در سطح وزارت خانه با مسئولان و مدیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار و جلساتی با همین رویکرد در سطح استان نیز برگزار می شود.

میر شفیع در ادامه گفت: با هدف بررسی شرایط و تامین اراضی برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحت حمایت نهادهای حمایتی به گلستان سفر کرده که طی هم اندیشی با مدیران این نهادها و مسئولین ذیربط استان به نتایج مطلوبی دست یافتیم.

وی افزود: طی جلسه ای که پیش از ظهر چهارشنبه پنج بهمن ما با حضور مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان برگزار شد، یک برنامه زمان بندی تعیین شده تا متقاضیانی که مدارک خویش را به طور کامل بارگذاری نکرده و به صورت خودکار از سامانه خارج شدند، مجددا به طرح بازگردند.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه همچنین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره)، موظف است در کمترین زمان ممکن مدارک متقاضیان را بررسی و نسبت به تخیص پروژه به آن ها اقدام کند.

میرشفیع ادامه داد: همچنین تمهیداتی برای پایین اوردن قیمت تمام شده مسکن از طریق احداث واحدهای یک طبقه حیاط دار و استفاده از ظرفیت خیرین اندیشیده شد.

وی در خصوص نحوه پایین امدن قیمت در راستای احداث مسکن یک طبقه گفت: چنانچه ساختمانی یک طبقه ساخته شود هزینه های مشاعات نظیر پیلوت، احداث آسانسور و همچنین مدت زمان ساخت بنا کاهش یافته که این امر بر پایین آمدن قیمت مسکن تاثیرگذار است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه در ادامه اظهار کرد: گفتنی است که با احداث خانه های یک طبقه زمینه ای برای احداث مسکن توسط مالک در سنوات آینده ایجاد می شود و مالکین مانعی برای تولید مسکن در همان متراژ ندارند.

وی افزود: سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز کمک های های بلاعوض مصوبی دارند که به منظور کاهش فشار مالی بر متقاضیان در اختیار آن ها قرار می گیرد.

میر شفیع همچنین گفت: تخفیف در پروانه ساخت، هزینه های نظام مهندسی و همچنین کاهش هزینه های انشعابات نقش اثرگذاری بر پایین اوردن قیمت تمام شده ی مسکن برای قشر حمایتی جامعه خواهد داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه در انتهای سخنانش  از عملکرد استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و مجموعه های ذیربط برای پشتکار و جدیت آن ها در اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن در گلستان تقدیر بعمل آورد.

 گفتنی است سید حسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیربنائی و طرح های ویژه طی سفری یک روزه به گلستان در جلسه ای با محوریت بررسی شرایط و تامین اراضی برای متقاضیان نهضت ملی مسکن تحت حمایت نهادهای حمایتی که در محل اداره کل راه و شهرسازی گلستان برگزار شد، حضور یافت.