شناسهٔ خبر: 125363 - سرویس استان‌ها

نصب و تعمیر بیش از ۶ هزار تابلو و علائم ایمنی در راه‌های البرز

نصب و تعمیر علائم ایمنی معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۷۵۱ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب و تعمیر شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(البرز)، حمید پرورشی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون ۶ هزار و ۷۵۱ عدد تابلو و علائم ایمنی در محورهای استان نصب و تعمیر شده است.

وی افزود: تابلو و علائم ایمنی با اعلام دستورات انتظامی، هشدار، پیش‌آگاهی و هدایت مسیر به رانندگان، نقش بسزایی در ارتقای ایمنی جاده‌های ارتباطی در سطح جاده‌های استان تاثیر دارد که این علائم شامل تابلوهای اخطاری، اطلاعاتی، مسیرنما، انتظامی و ... است.

این مسئول بیان کرد: همچنین به منظور ارتقای سطح ایمنی در راستای جلوگیری از برخورد رخ به رخ وسایل نقلیه در محورها و همچنین ایجاد ممانعت از سقوط وسایل نقلیه در پرتگاه‌ها، در این بازه زمانی بیش از ۱۱ کیلومتر حفاظ بتنی(نیوجرسی) و ۸۳۹ شاخه گاردیل، در راه‌های مواصلاتی استان نصب شده است.

وی تصریح کرد: به منظور افزایش سطح ایمنی و کاهش حداکثری حوادث جاده‌ای، طرح نصب و استقرار حفاظ نیوجرسی‌ و گاردیل در محورهای مواصلاتی استان پیگیری و با درنظر گرفتن نوع جاده و میزان ترافیک آن و بر حسب اولویت نسبت به نصب این امکانات ایمنی اقدام می‌شود.

پرورشی توضیح داد: همچنین از ابتدای سال تاکنون به منظور آگاهی‌دادن و مسیرنمایی صحیح به رانندگان و در نتیجه افزایش نظم و ایمنی در حرکت وسایل نقلیه، بیش از ۵۲۳ کیلومتر از محورهای استان خط‌کشی شده است.

معاون راهداری البرز در پایان گفت: این اقدامات تنها بخشی از کارهای صورت گرفته در راستای افزایش ایمنی محورهای استان است و عملیات‌هایی نظیر احداث، تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی محورها، شانه‌سازی، اصلاح شیب شیروانی، ایجاد منطقه عاری از مانع در کناره راه‌ها، لکه‌‎گیری، آرام‌سازی جریان ترافیک با نصب سرعتکاه و همچنین اجرای شیار لرزاننده نیز در این بازه زمانی انجام شده است.