شناسهٔ خبر: 125370 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مطرح کرد؛

مشارکت بخش خصوصی، راهی برای حل معضل بافت فرسوده

چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها 1 مدیرکل راه ‌وشهرسازی هرمزگان گفت: ۴۳ درصد شهر بندرعباس را بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی تشکیل می‌دهد و این شهر، بالغ بر سه هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری را به خود اختصاص داده‌است.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، عباس کمالی در چهارمین اجلاس کمیسیون‌های شهرسازی و معماری کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها در  بندرعباس اظهار کرد: در  راستای باز آفرینی شهری، کارهایی در بافت فرسوده بندرعباس درحال اجرا است و تا پایان سال، بالغ بر ۱۰ هزار سند باید در بافت‌های فرسوده تقدیم مردم بندرعباس شود.

وی تاکید کرد: پنجشنبه، هر هفته، شورای مسکن در استان برگزار می‌شود و به مسائل و مشکلات این حوزه پرداخته می‌شود.

کمالی با ارائه پیشنهادات خود به سران جلسه، ادامه داد: مولدسازی در بافت فرسوده و ورود بخش خصوصی و غیردولتی و ارائه بسته‌های مشارکتی تدوین شود تا حل معضل بافت فرسوده در کشور با سرعت بیشتری انجام شود.

همچنین نوسازی با کمک بخش خصوصی، مشارکت شهرداری و مالکین بافت فرسوده و ارگان‌هایی که می‌توانند نقشی در این مورد داشته باشند، اعلام حضور کنند تا زودتر بتوانیم شمار بافت فرسوده را کاهش دهیم.

کمالی در پایان گفت: از تمامی کسانی که در زمینه‌های بافت فرسوده، حریم دریایی با راه وشهرسازی همکاری داشتند، کمال تشکر را دارم.