شناسهٔ خبر: 125432 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ثبت نام در سامانه ملی املاک و اسکان کشور، گام اصلی تخصیص زمین به متقاضیان جوانی جمعیت

مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ضمن تشریح شرایط ثبت نام متقاضیان قانون جوانی در طرح های حمایتی مسکن، گفت: اولین و مهم ترین مرحله ثبت نام در طرح حمایتی مسکن توسط متقاضیان جوانی جمعیت ثبت اطلاعات محل سکونت در سامانه ی ملی املاک و اسکان کشور است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: با توجه به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانوارها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، متقاضیان واجد شرایط می توانند در سامانه طرح حمایتی مسکن ثبت نام کنند.

وی افزود: آن دسته از متقاضیانی که علاوه بر دارا بودن شرایط لازم، نرخ باروری شهرستان محل زادگاه ایشان یا فرزند بالای ۲.۵ نباشد مشمول استفاده از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حوزه مسکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه پنجره ای مختص به متقاضیان جوانی جمعیت  در سامانه  http://saman.mrud.ir/ طراحی شده، ادامه داد: واجدین شرایط باید پس از ورود به سامانه مذکور نسبت به احراز هویت و بارگذاری مدارک خود اقدام کنند.

ملک افزود: همچنین بر اساس بند هفت ماده ۱۶۹مکرر قانون مالیات های مستقیم، متقاضیان در اولین اقدام، باید در سامانه ملی املاک و اسکان کشور به آدرس http://amlak.mrud.ir اطلاعات محل سکونت خود را ثبت کنند.

وی در انتها ضمن تاکید بر پیگیری های اداره کل راه و شهرسازی گلستان مبنی بر اجرایی شدن هرچه بهتر این طرح در استان، عنوان کرد: پس از تکمیل ثبت نام، متقاضیان می توانند از طریق گزینه « مشاهده و پیگیری درخواست» از وضعیت مراحل درخواست خود مطلع شوند.