شناسهٔ خبر: 125513 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

محورهای آذربایجان شرقی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در جریان بارش‌ دو روز اخیر حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر-باند از راه‌های استان توسط گروه‌های راهداری برف روبی و نمک و شن پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از آذربایجان شرقی غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان  گفت :با بیان اینکه گروه های راهداری در راه های استان مشغول برف روبی و نمک و شن پاشی هستند، افزود: طی ۲ روز گذشته حدود یک هزار تن مخلوط نمک و شن برای جلوگیری از لغزندگی راه های استفاده شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی راه های استان باز بوده و تردد در آن ها در جریان است، اظهار داشت: در این بازه زمان بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز - زنجان، هریس، بستان آباد، ملکان و هشترود انجام شده است.

معاون راهداری اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون مشکل خاصی در راه های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان وجود ندارد ولی با توجه به تداوم بارش در روزهای آینده، رانندگان برای تردد در مناطق کوهستانی و برفگیر احتیاط کنند.

رسول زاده، ادامه داد: راهدارخانه های واقع در جاده های اصلی و فرعی استان نیز آماده اسکان مسافران گرفتار در برف و کولاک هستند و راهداران برای افزایش ایمنی عبور و مرور و ارایه خدمات به کاربران راه ها با مسوولان استانی و شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی همکاری تنگاتنگی دارند.

وی به مردم و مسافران توصیه کرد قبل از انجام سفر از طریق تلفن گویای ۱۴۱ که ۲۴ ساعته پاسخگوست، در خصوص وضعیت راه ها و شرایط آب و هوایی اطلاعات کسب و از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.