شناسهٔ خبر: 125558 - سرویس هواشناسی

سازمان هواشناسی کشور:

فعالیت سامانه بارشی امشب و فردا به اوج می‌رسد

باران سامانه بارشی پس از ورود به کشور بسیاری از استان ها را فرا گرفته است و پیش بینی می‌شود فعالیت آن امشب و فردا به اوج خود برسد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سازمان هواشناسی کشور، پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی که بسیاری از استان ها را فرا گرفته امشب و فردا به اوج فعالیت خود برسد.

شدت بارش ها به ترتیب در استان های کردستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان، ایلام، کرمانشاه، شمال فارس، همدان، مرکزی، زنجان، البرز و تهران «بیشتر» خواهد بود.

پدیده‌ها و مخاطرات جوی مورد انتظار از این سامانه شامل «بارش برف یا باران، رخداد مه، کاهش دید، در نواحی با اقلیم گرم رگبار و رعدوبرق برق و وزش باد شدید و در ارتفاعات و دامنه‌ها پدیده بهمن و کولاک برف» است.

گزارش های ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که شدت بارش برف امروز در برخی مناطق استان های آذربایجان غربی، اصفهان، آذربایجان شرقی، مازندران، لرستان و چهارمحال و بختیاری «سنگین یا نیمه سنگین» بوده است.

شرایط پیش رور ضرورت آمادگی دستگاههای اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی را دو چندان می کند. تاکید می شود تا بهبود شرایط جوی از سفرهای خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو در مناطق درگیر اجتناب شود.

این شرایط جوی ضرورت آمادگی دستگاههای اجرایی برای برف روبی و بازگشایی مسیرها و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارات احتمالی از جمله نمک‌پاشی را دو چندان می‌کند.

تاکید می شود تا بهبود شرایط جوی از سفرهای خارج از شهر، فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌رو در مناطق درگیر اجتناب شود.