شناسهٔ خبر: 125619 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد؛

ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان قم

نهضت ملی قم12 مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: دولت سیزدهم در حوزه مسکن یکی از برنامه های خود را ساخت مسکن برای محرومان قرار داده‌است و در این راستا ساخت بیش از ۴۵ هزار واحد مسکونی در استان قم مرهمی بر دل‌های محرومان این استان خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (قم)؛ محمد صادقی مدیرکل راه و شهرسازی قم در زمینه آخرین اقدامات برای ساخت مسکن در استان اظهار کرد: دولت سیزدهم به منظور اصلاح سیاست‌های اقتصادی نادرست گذشته برنامه تولید انبوه مسکن را در برنامه قرار داد.

صادقی بیان کرد: از آغاز به کار دولت از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون طرح نهضت ملی مسکن کلید خورد و این سیاست در واقع راهکاری است تا بخشی از تقاضای انباشته مسکن را پاسخ بدهد.

وی گفت: بر همین اساس و بنا بر آمار ارائه شده توسط معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن بیش از پنج‌ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که حاکی از تقاضای انباشته خانوارهای ایرانی به مسکن مناسب است.

صادقی در مورد نحوه همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان قم با نهادهای متولی دیگر چون کمیته امداد و بهزیستی برای ساخت مسکن محرومان گفت: متقاضیان نهضت ملی مسکن که تحت پوشش سازمان‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی هستند درصورتی که شرایط خاصی را دارا باشند و با توجه به تشخیص ارگان حمایتی بخشی از مبالغ واریزی این افراد طبق اختیارات و اعتبارات در دسترس توسط ارگان‌های مربوطه پرداخت می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم نیز در مورد طرح‌هایی که اکنون در مورد مسکن محرومان در دست احداث است ابراز داشت: در این استان در حال حاضر مسکن محرومان در قالب طرح اقدام ملی مسکن و ساخت یک هزار و ۷۰۰ واحد در دو فاز در حال اجراست.

روح الله حسینی افزود: فاز اول شامل پروژه ۸۴۰ واحدی و فاز دوم شامل پروژه ۸۶۰ واحدی واقع درمیدان علوم پردیسان است که با مدیریت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ساخته می شود.

وی همچنین یادآور شد: عملیات عمرانی و احداث مسکن توسط بنیاد مسکن استان قم نیز در پروژه ۲۲ هکتاری پس از میدان شهید مکیان در بلوار ابوطالب پردیسان با ظرفیت یکهزار و ۷۹۲ واحد شامل زیتون ۲۷ الی ۴۶ نیز برای محرومان در دست احداث است.

حسینی افزود: پروژه ۱۷ هکتاری پس از میدان شهدای فردو در محله ۱۰ پردیسان با ظرفیت یکهزار و ۳۴۰ واحد شامل زیتون ۱۲ الی ۲۶ و پروژه محله ۸ با ظرفیت ۳۵۲ واحد که شامل زیتون ۷ الی ۱۰و پروژه دهلاویه ( زیتون ۶ )با ظرفیت ۱۸۰ واحد برای محرومان توسط بنیاد مسکن درحال ساخت می‌باشد.

وی احداث مسکن توسط اداره کل راه و شهرسازی دراستان قم با پروژه ۵۶۰ هکتاری با ظرفیت ۳۲هزار و ۵۰۰ را نیز از دیگر طرح‌ها برای مسکن محرومان ذکر کرد و افزود: این پروژه واقع در جاده پردیسان به ورجان در حال احداث است.