شناسهٔ خبر: 125644 - سرویس استان‌ها

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان:

جاده خوانسار - بویین‌میاندشت در غرب اصفهان مسدود است

انسداد معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان با تاکید بر باز بودن همه محورهای شریانی در سطح استان، گفت: محور فرعی و غیر شریانی خوانسار - بویین میاندشت در غرب استان به‌دلیل سقوط بهمن مسدود است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان) دیشب حدود ساعت ۲۲ این محور به دلیل بارش برف سنگین و سقوط بهمن در محدوده گردنه " شاه ولایت" مسدود شد و نیروهای راهداری در تلاش برای باز کردن کامل این مسیر هستند.
وی با بیان اینکه ۲ شب گذشته نیز سقوط بهمن در این محور اتفاق افتاد که بازگشایی شد، اظهار داشت: دیشب نیز به دلیل سقوط بهمن اطلاع داده شد که شرایط برای تردد ایمن در این مسیر فراهم نیست.
وی با تاکید بر اینکه این محور جزو راه های شریانی نیست و تردد زیادی در آن صورت نمی گیرد، از رانندگان خواست که برای تردد در این مسیر از محورهای جایگزین مانند خوانسار - دامنه و داران - بویین میاندشت استفاده کنند.
فقهی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر در محورهای داران - الیگودرز و گلپایگان - خمین بارش پراکنده باران و در محور داران - الیگودرز در محدوده پل نوقان پارش پراکنده برف و در برخی محورها مانند نجف آباد - داران و دامنه - خوانسار پدیده بوران داریم که به کاهش میدان دید و لفزنده شدن جاده منجر میشود.
وی با بیان اینکه شب گذشته بارش های خوبی در غرب و جنوب غربی استان اصفهان داشتیم، گفت: بارش ها در چند ساعت آینده شروع می شود و در ساعت های پایانی شب شدت می گیرد.
وی از رانندگان خواست تا از سفرهای غیر ضروری بین شهری به ویژه در مناطق کوهستانی اجتناب کنند و اگر مجبور به سفر هستند، زنجیر چرخ همراه خود داشته باشند زیرا تردد بدون زنجیر چرخ در زمستان در محورهای بین شهری ممنوع است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی به‌ویژه در شب اگر شرایط تردد ایمن فراهم نباشد با همکاری و هماهنگی پلیس ممکن است محدودیت تردد مقطعی در برخی محورها اعلام شود و از مردم می خواهیم اگر با این شرایط مواجه شدند با پلیس و راهداری همکاری کنند.
وی تاکید کرد: شماره تلفن ۱۴۱ به‌صورت شبانه روزی پاسخگوی تماس های مردم درباره وضعیت راه هاست.
استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز به عنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.