شناسهٔ خبر: 125689 - سرویس بنادر و دریانوردی

معاون امور بندری سازمان بنادر اعلام کرد؛

انعقاد بیش از ۳۳ هزار میلیارد ریال قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر از ابتدای دولت سیزدهم

جلیل اسلامی عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۱۲ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری در بنادر منعقد شده است، گفت: ارزش این قراردادها معادل ۳۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، جلیل اسلامی با اشاره به اینکه کماکان صنعت بندرداری برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی مطلوب است، اظهار داشت: با توجه به جذابیت بخش خدمات در اقتصاد ایران و جهان و همچنین طبق مطالعه فضای بازار ایران و منطقه و نیز بررسی روند آتی اقتصاد جهان، کماکان صنعت بندرداری دارای مطلوبیت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: بر این اساس با توجه به بسترسازی انجام شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در خور توجه است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر  با بیان اینکه رویکرد و استراتژی جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی در بنادر و تامین منابع مالی اجرای پروژه‌های زیرساختی و روساختی در بنادر از تقاضا محور به سمت عرضه محور در حال تغییر و تحول است،  افزود: در این مسیر، تلاش می‌شود با بهره‌گیری از رویه واگذاری پروژه‌های سرمایه‌گذاری از طرق فراخوان مزایده عمومی و شناسایی سرمایه گذار، فضای برابر و رقابتی و شفافی شکل گیرد.

اسلامی با اشاره به اینکه در طول ماه‌های اخیر فراخوان‌های مزایده محور و شناسایی سرمایه با بهره‌گیری از فرآیند و ضوابط اجرایی سرمایه گذاری در بنادر مصوب اخیر هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، انجام پذیرفته است، گفت: خوشبختانه استقبال قابل توجهی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی،‌وی با اعلام اینکه ۱۲ فقره قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۳۳ هزار و ۲۷۹ میلیارد ریال در بنادر در طول دولت سیزدهم منعقد شده است، گفت: تفاهم نامه‌های سرمایه‌گذاری نیز با ارزش نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد ریال مبادله شده که امیدواریم در ماه‌های آتی شاهد توافق نهایی و انعقاد قراردادهای مربوطه باشیم.