شناسهٔ خبر: 125728 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل خبر داد؛

جابجایی یک میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی  بیله سوار

پایانه مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی یک میلیون و۳۰۰ هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل،کلیم اله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی بیله سوار با بیان اینکه این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۸۱۶ دستگاه ناوگان از پایانه مرزی بیله سوار جابجا شده اند گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۱ میلیون تن کالا از مرز بیله سوار جابجا شده بود در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۹ درصدی را شاهد هستیم.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل ونقل استان اردبیل با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته ۳۸۲ هزار و۹۵۴ تن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده تصریح کرد: این میزان کالا توسط ۱۷ هزار و ۴۶۲ دستگاه ناوگان صادر شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل در این مدت واردات ۱۲ هزار و ۸۲۱ تن کالا را از پایانه مرزی بیله سوار یادآور شدو اظهار کرد:این میزان کالا توسط ۶۲۹ دستگاه ناوگان وارد مرز بیله سوار شده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل در ۱۰ ماهه گذشته از افزایش ۴۳ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه مرزی بیله سوار خبرداد و خاطرنشان شد:در مدت یاد شده ۵۶۱ هزار و۵۷۴ تن کالا توسط ۲۵ هزار و۲۷۵ دستگاه ناوگان از مرز بیله سوار ترانزیت خروجی شده است.

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اردبیل عمده کالاهای ترانزیت خروجی را آب معدنی،سیمان، لاستیک،انواع قیر،ورق آهنی،سنگ های ساختمانی و کاشی برشمرد و گفت:۶۳ درصد از کالاها توسط کامیون های ایرانی،۳۲درصد توسط کامیون آذری و ۵ درصد نیز توسط کامیون های ترکیه وسایر ملیت ها از مرز بیله سوارترانزیت خروجی شده است.

وثوقی با اشاره به اینکه در ۱۰ ماهه گذشته بیش از ۳۳۷ هزار تن کالا توسط ۱۵ هزار و ۴۵۰ دستگاه کامیون بصورت ترانزیت وارد مرز بیله سوار شده افزود:عمده کالاهای ترانزیت ورودی شامل گازوئیل،بنزین،عدس،نوشابه و کودشیمیایی است.