شناسهٔ خبر: 125751 - سرویس مسکن و شهرسازی

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

همکاری‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی استان تهران توسعه می‌یابد

جلسه سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران و هیات همراه، در نشستی مشترک پیرامون حوزه‌های مختلف همکاری و هم‌افزایی همکاری‌های مشترک بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران و هیات همراه، در نشستی مشترک پیرامون حوزه‌های مختلف همکاری و هم‌افزایی همکاری‌های فی‌مابین بحث و تبادل نظر کردند.

محمدمهدی حیدری سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و رامین کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و جمعی از اعضای هیات مدیره نظام مهندسی و معاونین و مدیران مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی حاضران در نشست بودند.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در این جلسه با ابراز علاقمندی در خصوص توسعه همکاری‌های فی‌مابین دو مجموعه در قالب تفاهم‌نامه مشترک و تشکیل کمیته اجرایی، گفت:  در حوزه آموزش نیاز به همکاری‌های مستمر و اثربخش وجود دارد و می‌توانیم هم‌افزایی خوبی در این زمینه ایجاد نماییم.

وی افزود: در حال حاضر بحث استفاده از فناوری‌های نوین ساختمانی به عنوان یک تکلیف بسیار مهم در  پروژه نهضت ملی مسکن مورد توجه ویژه قرار دارد و مرکز تحقیقات نیز عهده‌دار وظایف خاصی در این حوزه است. در همین رابطه و با تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین می‌توانیم بسترسازی‌های لازم را فراهم کنیم.

تدوین راهکارهای اجرایی با هدف ترویج نظریه‌های فنی، تعامل در حوزه مباحث انرژی با تاکید بر به سرانجام رساندن مبحث سامانه پایش انرژی و ترویج و آموزش مقررات ملی ساختمان از طریق سازمان نظام مهندسی از دیگر محورهایی بود که از سوی حیدری مورد تاکید ویژه قرار گرفت.

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ادامه با اشاره به اهمیت نقش گواهینامه فنی در ارتقای ساخت و سازها، خاطرنشان ساخت که سازمان نظام مهندسی می‌تواند در ترویج دریافت گواهینامه فنی و استفاده از مصالح دارای گواهینامه در ساخت و سازها نقش ویژه‌ای داشته باشد.

وی ایجاد ارتباط نزدیک‌تر و تعاملات علمی و اجرایی بر اساس تفاهم‌نامه‌های مشترک و تشکیل کمیته‌های اجرایی را مورد تاکید ویژه قرار داد.

کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران نیز در این جلسه با اشاره به عدم وجود ارتباط نزدیک میان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و نظام مهندسی استان تهران، گفت: متاسفانه با وجود تفاهم‌نامه مشترک همکاری مربوط به سال ۹۸، تعاملات فی‌مابین آنگونه که باید صورت نگرفته است و نیاز به تشکیل یک کمیته اجرایی احساس می‌شود.

وی افزود: مبحث فناوری‌های نوین ساختمانی یکی از حوزه‌هایی است که می‌توانیم همکاری‌های بسیار خوبی را ایجاد نماید. شرایط به‌گونه‌ای است که در برخی حوزه‌ها از جمله صنعت ساخت و ساز، با فناوری گریزی مواجه هستیم و لازم است تا با بررسی دقیق، راهکارهای اصلاح آن را ایجاد و اجرایی کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران با تاکید ویژه بر انجام کارهای مشترک در حوزه‌های مختلف راه و شهرسازی، حمایت و همکاری مرکز تحقیقات را به منظور اجرایی نمودن درست مبحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان در کشور را خواستار شد.

در بخش دیگری از جلسه امروز، برخی اعضای هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران و تنی چند از مدیران مرکز، دیدگاه‌های تخصصی خود در خصوص محورهای همکاری و توسعه تعاملات فی‌مابین دو مجموعه را ارائه کردند.

افزایش دوره‌های آموزشی حضوری و غیرحضوری بر اساس نیازسنجی‌های دقیق، تلاش در جهت ایجاد زیرساخت‌های لازم به منظور تولید صنعتی، ایجاد هماهنگی بیشتر بین دو مجموعه برای ترویج ساخت و ساز مدرن، توسعه همکاری‌ها در حوزه گواهینامه فنی، آشنا نمودن جامعه با رویکردهای جدید و فناوری‌های نوین ساختمانی و... از جمله موضوعاتی بود که در این بخش طرح و مورد تبادل نظر قرار گرفت.

در پایان جلسه امروز، کریمی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران و هیات همراه با همراهی سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از آزمایشگاه‌های بخش‌های آکوستیک و مصالح و فرآورده‌های ساختمانی بازدید به عمل آوردند.

خاطرنشان می‌شود در پایان این جلسه مقرر شد تا انعقاد تفاهم‌نامه مشترک همکاری بر اساس محورهای طرح شده در جلسه و برنامه‌های فی‌مابین در دستور کار قرار گیرد.