شناسهٔ خبر: 125856 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان:

بیش از ۲۵ هزار متقاضی مجرد گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ثبت نام ۲۵ هزار و ۴۷ متقاضی مجرد استان در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،مهدی ملک اظهار کرد: با توجه به رویکرد دولت سیزدهم بر حمایت از قشر جوان، وزارت راه و شهرسازی شرایط ثبت نام افراد مجرد در طرح نهضت ملی مسکن ایجاد کرده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: تامین مسکن برای جوانان و قشر مجرد جامعه یکی از اولویت ها و دغدغه های اصلی دولت مردمی سیزدهم است که در طرح نهضت ملی مسکن به این امر توجه ویژه ای شد.

وی افزود: به دستور رئیس جمهور  محترم و به تبع خط مشی تعریف شده از سوی وزارت متبوع، در ثبت نام سراسری طرح نهضت ملی، متقاضیان مجرد بالای ۲۳ سال هم در کنار دیگر اقشار جامعه در مسیر حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ثبت نام شدند.

ملک همچنین تصریح کرد: تا کنون ۲۵ هزار و ۴۷ متقاضی مجرد زن و مرد گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده که بیشترین آن ها در شهر گرگان قرار دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: همچنین وزارت راه و شهرسازی بمنظور حمایت از قانون جوانی جمعیت شرایط ویژه ای برای متقاضیان دارای سه فرزند به بالا در نظر گرفته است.

وی افزود: در استان گلستان تا کنون هزار و ۳۱۸ متقاضی دارای سه فرزند به بالا ثبت نام کرده که ۱۸ پروژه در چهار شهر استان به متقاضیان قانون مذکور تخصیص یافته است.

ملک در انتها یادآور شد: گفتنی است مجموع متقاضیان گلستانی ثبت نام کرده در طرح نهضت ملی مسکن  در نیمه اول بهمن ماه، ۹۳ هزار و ۴۳۱ نفر می باشد که از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر حائز شرایط ( سه استعلام سبز) هستند.