شناسهٔ خبر: 125857 - سرویس استان‌ها

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه سه جانبه طرح نهضت ملی مسکن فی مابین سپاه نینوا، اداره کل راه و شهرسازی گلستان و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: تفاهم نامه سه جانبه فی مابین سپاه نینوا ، اداره کل راه و شهرسازی گلستان و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان منعقد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،مهدی ملک اظهار کرد: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و سیاست دولت مردمی سبزدهم مبنی بر تولید مسکن، وزارت راه و شهرسازی از ظرفیت های موجود برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن استفاده می کند.

وی افزود: با توجه به تفاهم نامه موجود بین سازمان بسیج مستضعفین و وزارت راه و شهرسازی مبنی بر احداث 130 هزار واحد مسکونی، به منظور استفاده از ظرفیت های مشترک همکاری در انجام هرچه بهتر اهداف طرفین، تفاهم نامه سه جانبه ای بین سپاه نینوا،  اداره کل راه و شهرسازی گلستان و موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج منعقد شد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: این تفاهم نامه تعهداتی را برای طرفین مشخص کرده که هر سه نهاد ظرف مدت سه سال باید به آن پایبند باشند.

ملک همچنین تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی گلستان بر اساس این تفاهم نامه موظف است پروژه های آماده سازی در طرح نهضت ملی مسکن در استان و اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح را به طرفین معرفی کند.

وی افزود: سپاه نینوا گلستان نیز نسبت به هماهنگی در استفاده بهینه از توان داخلی و ظرفیت های سایر نهاد و موسسات مرتبط همسو با اهداف طرح مساعدت کرده و بین دستگاه های اجرایی در سطح استان هماهنگی ایجاد خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان افزود: همچنین موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج بر اساس این تفاهم نامه موظف است ناوگان ماشین آلاتی خود را برای آماده سازی اراضی در اختیار قرار دهد.

ملک ادامه داد: گفتنی است که این موسسه نیز نسبت به آماده سازی اراضی در طرح نهضت ملی مسکن بر اساس نقشه های مصوب به میزان حداقل 150 هکتار اقدام می کند.

وی همچنین افزود: مشارکت بر ساخت شهرک های مسکونی و مدیریت اجرایی و نظارت بر ساخت پروژه ها از دیگر تعهدات موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در تفاهم نامه سه جانبه بین این مجموعه، سپاه نینوا  و اداره کل راه و شهرسازی گلستان است.