شناسهٔ خبر: 125875 - سرویس استان‌ها

استاندار زنجان:

خانواده های دارای فرزند ۳ قلو متولد یک سال اخیر زمین دریافت می کنند

استاندار زنجان استاندار زنجان گفت: سه قلوهای متولد یک سال اخیر و خانواده‌های دارای فرزند سوم به بالا زمین دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (زنجان)،محسن افشارچی روز پنجشنبه در آئین واگذاری واحد مسکونی به خانواده های دارای فرزند چهار قلو در استان زنجان، گفت: در موضوعاتی که تصمیم‌گیری در مورد آن‌ها وابسته به ما است با سرعت پیش می‌رویم و در جایی که وابسته به آیین‌نامه‌ها است، کار زمان بر است. 

وی با اشاره به تأمین مسکن برای چهار قلوها، بیان داشت:در حال حاضر سه واحد برای خانواده‌های دارای فرزند چهار قلو تأمین شده و کلید آن واگذار می‌شود و در اسرع وقت یک واحد دیگر نیز در اختیار خانواده مذکور قرار می‌گیرد.

استاندار زنجان گفت:قرار است برای سه قلوهایی که در یک سال اخیر متولد شدند نیز زمین تأمین  و تعدادی از این خانواده‌ها در شهر زنجان و تعدادی نیز در سایر شهرستان‌ها هستند و در اسرع وقت این کار صورت می‌گیرد.

افشارچی تاکید کرد: آمار خانواده‌های دارای فرزند سوم به بالا نیز ثبت می‌شود و در صورت تعیین تکلیف زمین اختصاص یافته به این امر و آماده‌سازی آن در اختیار این خانواده‌ها قرار خواهد گرفت.

وی اقدامات برای جلوگیری از سقط جنین را مهم خواند و گفت: بیش از ۱۲۰ نفر را شناسایی کردیم و تعداد قابل توجهی از آن‌ها منصرف شدند و با پزشکان نیز صحبت‌هایی شده تا از سقط جنین‌های بی‌مورد خودداری کنند.

استاندار زنجان، با اشاره به اینکه مسئله جمعیت موضوعی فراحاکمیتی بوده و باید کارهای فرهنگی در این زمینه صورت گیرد، تصریح کرد: تصمیم داریم در زنجان طرحی با عنوان «+1» را اجرا کنیم و هر خانواده هر تعداد فرزند دارد یکی با آن اضافه کند.

افشارچی افزود: مسئله جوانی جمعیت از لحاظ فرهنگی باید برای مردم شکافته شود و به مردم روشن سازی و گفته شود و مسئولیت بر دوش تک تک خانواده ها بیفتد و از طرفی دولت نیز متعهد شده به خانواده‌های دارای فرزند سوم و بالاتر امتیاز مسکن دهد.