شناسهٔ خبر: 125877 - سرویس استان‌ها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خبر داد؛

افتتاح ۱۰ پروژه راهداری استان سمنان در دهه فجر

منصورکیایی مدیرکل استان سمنان.jpg مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: ۱۰ پروژه راهداری استان با اعتبار ۶۲۳ میلیارد ریال در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) احسان منصورکیایی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان صبح امروز ضمن گرامیداشت دهه مبارک دهه فجر، با تشریح برنامه های این ایام، بر تبیین و معرفی دستاوردها و اقدامات امیدآفرین نظام و خدمتگزاران مردم در دولت سیزدهم تأکید کرد.

وی از افتتاح ۱۰ پروژه راهداری در استان طی ایام مبارک دهه فجر خبر داد و گفت: بهسازی و آسفالت روستاهای جنوب و شهرستانهای سمنان، سرخه، دامغان، گرمسار و آرادان و روکش آسفالت محور جاده نظامی سمنان و دامغان-معلمان از پروژه هایی است که در این ایام به بهره برداری می رسد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود: همچنین احداث احیا و بازسازی یک دستگاه پل دالی ۲ متری در محور گرمسار-سمنان، تعمیرات اساسی و اجرای رادیه برید پل بزرگ حبله رود در محور چنداب-گرمسار-سمنان و بالعکس و ایمن سازی و اصلاح نقاط پرتصادف پیچ و قوس بعد از لاسجرد و پیچ های پنج هزاری (پاده-لاین برگشت) محور سمنان-گرمسار از جمله سایر پروژه های افتتاحی در ایام دهه مبارک فجر است.

منصورکیایی با تاکید بر اینکه این پروژه ها با اعتبار ۶۲۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور) و منابع استانی طی ایام دهه مبارک فجر در محورهای مواصلاتی این استان افتتاح می‌شود عنوان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها نزدیک به ۳۰ روستای استان از نعمت آسفالت برخودار خواهند شد و دو نقطه پرتصادف مصوب استان نیز ایمن سازی می شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان همچنین خاطر نشان کرد: در این ایام پنج پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال کلنگ زنی می شود که ضمن تسهیل در تردد کاربران جاده‌ای، اشتغالزایی ۸۵ نفر  در سطح استان را به دنبال دارد.

وی از بهسازی و تکمیل محور علیان-امروان-صلح آباد به عنوان یکی از مهمترین پروژه های جدید دهه فجر سال جاری یاد کرد و گفت: احداث پل باکسی عبور پیاده و احشام قدرت آباد، ایمن سازی و اصلاح نقطه پرتصادف پیچ شیطان و تعریض ابنیه فنی محور سمنان-دامغان محدوده پل بینش از پروژه هایی است که در این ایام ا... کلنگ زنی خواهد شد.

منصورکیایی در پایان تاکید کرد: این اداره کل در حال حاضر برنامه ریزی های صورت گرفته برای ادامه عملیات تکمیلی اقدامات زودبازده ایمنی با تمرکز بر تکمیل پروژه ها تا قبل از سفرهای نوروزی را از اهم برنامه های خود قرار داده است.