شناسهٔ خبر: 125924 - سرویس استان‌ها

همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

پرچم اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بر فراز قله ۴۰۵۰ متری تفتان به اهتزاز درآمد

سیستان جمعی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صعود به قله ۴۰۵۰ متری تفتان پرچم این اداره کل را در فراز بام شرق ایران به اهتزاز درآوردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، محسن محسنی تبار و اسماعیل شهنوازی از کارکنان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان به همراه یک تیم کوهنوردی از استان همزمان با چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با صعود به قله ۴۰۵۰ متری تفتان پرچم این اداره کل را در فراز بام شرق ایران به اهتزاز درآوردند.

گفتنی است این اقدام در راستای اشاعه فرهنگ ورزش و سلامتی در دستور کار کار قرار گرفت به طوریکه شرکت‌کنندگان در آن با رعایت اصول ایمنی بدون هیچگونه حادثه‌ای موفق به فتح این قله شدند.

قله تفتان در مرکز استان سیستان و بلوچستان افزون‌بر چهار هزار متر ارتفاع دارد و شهرستان خاش به فاصله ۱۸۵ کیلومتری زاهدان در دامنه آن قرار گرفته است.

قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان با چشمه‌های آب معدنی گرم و سرد، رودخانه‌ها، باغ‌ها و دره‌های سرسبز و روستاهای خوش آب و هوا در استان گرم و خشک سیستان و بلوچستان دامنه‌های این کوه را به بهشتی زیبا و نشاط آور تبدیل کرده است.

ریزش برف در چند روز اخیر جلوه‌ای زیبا به قله، ارتفاعات، دامنه و حاشیه کوه تفتان بخشیده و طبیعت بکر منطقه را جذاب و دیدنی کرده است.