شناسهٔ خبر: 126028 - سرویس هوایی

آمار ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ اعلام شد؛

مقایسه تعداد نشست و برخاست هواپیما و اعزام و جابجایی مسافر در فرودگاه ایلام نسبت به سال گذشته

فرودگاه ایلام آمار ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ فرودگاه ایلام در خصوص تعداد نشست و برخاست هواپیما، اعزام و جابجایی مسافر و میزان بار جابجا شده اعلام شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی آمار ۹ماهه سال ۱۴۰۱ فرودگاه ایلام اعلام شد.

مطابق آمار تعداد ۷۵۴نشست و برخاست با شرکت هواپیمایی آسمان ثبت شده است که در این میان میزان اعزام و پذیرش مسافر  ۶۹۰۷۶ و میزان بار جابجا شده ۵۴۰۴۰۰ کیلو گرم بوده است.

همچنین ۱۱۸ نشست و برخاست مربوط به ایران ایر بوده که اعزام و پذیرش مسافر به ۵۲۸۱ نفر رسیده است و میزان بار جابجا شده آن ۴۰۸۲۹ کیلوگرم بوده است.

شرکت هواپیمایی زاگرس نیز ۱۶۰نشست و برخاست و ۲۰۷۶۲ و اعزام و پذیرش مسافر با  میزان با جابجا شده ۲۰۴۳۳۷ کیلوگرم را داشته است.

شایان ذکر است شرکت هواپیمایی ماهان با ۳۰۶ نشست و برخاست و تعداد ۲۶۷۳۶ اعزام و پذیرش مسافر، ۱۹۶۱۱۲ کیلوگرم بار جابجا کرده است.

شرکت هواپیمایی وارش نیز با  ۴ نشست و برخاست، ۳۱۲ مسافر را جابجا کرده است.

گفتنی‌است در  فرودگاه ایلام در ۹ ماهه سال ۱۴۰۱ در مجموع تعداد ۱۳۴۴ پرواز، ۱۲۲۱۶۷ نفر مسافر جابجا شده و ۹۸۳۷۷۸ کیلو گرم بار جابجا شده، ثبت شده‌است.

به‌طور کلی عملکرد نه ماهه سال ۱۴۰۱ فرودگاه ایلام و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته ۲۹ درصد کاهش نشست و برخاست، ۴درصد افزایش تعداد مسافر و ۱۰درصد افزایش ارسال و پذیرش بار ارزیابی شده است.