شناسهٔ خبر: 12605 - سرویس ریلی

پورسیدآقایی به ستاد خبری خبر داد:

سود ۲۵ درصدی در انتظار سرمایه‌گذاران پروژه‌های ریلی/ امتیازات ویژه برای سرمایه‌گذاران

محسن پور سیدآقایی مدیرعامل شرکت راه‌آهن از در نظر گرفتن امتیازات ویژه برای سرمایه‌گذاران در بخش ریلی خبر داد و گفت: نرخ بازگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران در این پروژه‌ها عملا حدود ۲۵ درصد است که در قیاس با نرخ سود سپرده‌های بانکی مناسب و اقتصادی است.

سیدمحسن پورسیدآقایی در گفتگو با خبرنگار ستاد خبری همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل٬ مسکن و شهرسازی با بیان اینکه ۲۳ پروژه در نظر گرفته شده از سوی شرکت راه‌آهن برای این همایش،‌ پروژه‌های اولویت‌دار و مهم ریلی به شمار می‌آیند، گفت: با توجه به اینکه تعریف سرمایه‌گذار در بخش زیرساخت بسیار سخت و دشوار است، ‌پروژه‌هایی که در این همایش معرفی می‌شوند، پروژه‌هایی با امکان جذب سرمایه‌گذار هستند که امیدواریم مورد استقبال قرار گیرند.

وی افزود: مفهوم بازگشت سرمایه و سودآوری در این پروژه‌ها وجود دارد به طوری که سود این پروژه‌ها بین ۲۸ تا ۳۰ درصد در نظر گرفته شده است که این رقم بر اساس مطالعات پیش‌بینی و تخمین زده شده است.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: البته در عرصه عمل مقدار کمتری از این نرخ پیش‌بینی محقق می‌شود و فکر می کنیم نرخ بازگشت سرمایه حدود ۲۵ درصد باشد که این رقم با توجه به نرخ سود سپرده‌های بانکی نرخ معقولی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

پورسیدآقایی با یادآوری اینکه در حال حاضر بسیاری از پروژه‌های ما در کشور با کمبودهای اعتباری مواجه هستند و سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در پروژه‌ها یکی از ضرورت‌های مهم امروز کشور است، ادامه داد: برای تسهیل کار سرمایه‌گذاران چند امتیاز در نظر گرفته‌ایم که تضمین و جبران نرخ جهش‌های ارزی یکی از آنهاست و ما این آمادگی را داریم که اصل و سود آورده سرمایه‌گذار را تضمین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: علاوه بر این بر اساس بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه ما این اجازه را داریم که از محل صرفه‌جویی سوخت به سرمایه‌گذار بخش خصوص تسهیلاتی ارائه دهیم تا سرمایه‌گذاری برای او توجیه‌پذیر و اقتصادی باشد.

نخستین همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی ۱۱ و ۱۲ مهرماه در سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود./