شناسهٔ خبر: 12616 - سرویس هوایی

رییس سازمان هواپیمایی کشوری:

درخواستی برای خرید هواپیمای سوخو ارایه نشده است

علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از شرکت های هوایی در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستند، گفت: تاکنون هیچ درخواستی برای خرید هواپیماهای مسافری سوخو به این سازمان ارایه نشده است.

به گزارش ستاد خبری همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل و مسکن و شهرسازی، ، علی عابدزاده روز شنبه در حاشیه همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری در حمل و نقل، مسکن و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: کسب رضایتمندی مسافران، افزایش ایمنی پروازها و توانمندسازی شرکت های هوایی سه هدف عمده ما در سازمان هواپیمایی کشوری است.

وی اظهارداشت: هیچ هواپیمایی به لحاظ فنی که استانداردهای لازم را کسب کرده بد نیست بلکه باید شرکت های هوایی برای خرید هوایپما اقدام کنند.

وی اضافه کرد: هر هواپیمایی که دارای سامانه مدیریت ایمنی باشد از لحاظ فنی ایمن تشخیص داده می شود و شرکت های هوایی هستند که براساس برنامه های پروازی و مسیرهای تعیین شده در خصوص خرید نوع هوایپما تصمیم گیری می کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با این حال هنوز هیچیک از شرکت های ایرانی در خصوص خرید هواپیماهای روسی و سوخو به سازمان هواپیمایی کشوری درخواست خود را ارایه نداده اند تا بتوانیم در خصوص این نوع هواپیماها اظهارنظر کنیم.

گفتنی است، پیشتر یک روزنامه معتبر روسیه از آغاز مذاکرات روسیه و ایران برای فروش هواپیماهای مسافربری از نوع 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' به کشورمان خبر داده بود.

روزنامه ایزوستیا به نقل از ماکسیم سوکولوف وزیر حمل و نقل روسیه خاطرنشان کرد: روسیه و ایران مذاکرات خود برای فروش هواپیماهای مسافربری 'سوخو سوپرجت-۱۰۰ ' را آغاز کرده اند.

ˈهواپیمای 'سوخو سوپرجت-۱۰۰' نخستین هواپیمای مسافربری ساخت روسیه پس از فروپاشی شوروی سابق است که شرکت سوخو با مشارکت برخی شرکت های خارجی آن را تولید می کند.

این هواپیما منطقه ای است و ظرفیت حمل ۱۰۰ مسافر دارد و در ماه می سال ۲۰۰۸ نخستین پرواز آزمایشی خود را انجام داد و در حال حاضر علاوه بر روسیه برخی کشورها همچون اندونزی و ارمنستان از این نوع هواپیما استفاده می کنند.