شناسهٔ خبر: 126331 - سرویس استان‌ها

طرح آموزشی ایمنی در مدارس حاشیه راه های قزوین اجرا شد

طرح آموزش ایمنی مدارس واقع در حاشیه راه‌ها رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:طرح آموزش ایمنی عبور و مرور به دانش آموزان مدارس واقع در حاشیه راه در مناطق کورانه و شینقر شهرستان قزوین اجرا شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(راهداری قزوین)، ابراهیم شنوافلاح گفت: این طرح در چهار مدرسه واقع در بخش های کورانه و شینقر اجرا شد و بیش از ۴۰۰ دانش آموز این مدارس از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی اضافه کرد:طرح آموزش ایمنی مدارس حاشیه راه در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد دانش آموزان، آموزش و وآگاه سازی نسبت به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه و جاده ها، وسایل نقلیه و خطرات ناشی از بی توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در طول سال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با همکاری پلیس راه و آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی اضافه کرد:در این طرح با حضور کارشناسان ایمنی و ترافیک و گروه‌های هنری و نمایشی در مدارس واقع در حاشیه جاده‌ها، آموزش‌ها به صورت حضوری و چهره به چهره انجام و دانش آموزان با شیوه صحیح و ایمن رفت و آمد به مدرسه آشنا می‌شوند.

شنوافلاح ادامه داد:از ابتدای امسال تاکنون این طرح در ۸ مدرسه واقع در حاشیه راه ها اجرا شده و در کنار اجرای برنامه آموزشی ۵۹۰قلم لوازم فرهنگی با موضوع ایمنی وترافیک بین دانش آموزان توزیع شده است.

رییس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین افزود:علاوه بر این آموزش‌ها، در سال جاری ایمن‌سازی فیزیکی محیط  اطراف مدارس حاشیه راه نیز در ۵ مدرسه استان انجام شده است.