شناسهٔ خبر: 126344 - سرویس استان‌ها

به مناسبت دهه فجر انجام شد؛

آیین کلنگ زنی از پروژه های راه و مسکن در شهرستان جویم

پروژه های شهرستان جویم - لارستان درهفتمین روز از دهه مبارک فجر ، آیین کلنگ زنی از پروژهای راه و مسکن در شهرستان جویم با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لارستان ) با حضور ربانی زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، شبانی مدیر کل راه و شهرسازی لارستان، اکبری نژاد فرماندار شهرستان جویم، حجت الاسلام احمدی امام جمعه شهرستان جویم و دیگر مسئولان  این شهرستان ،آیین کلنگ زنی از پروژهای راه و مسکن در شهرستان جویم برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان در آیین کلنگ زنی پروژه ۷۲۲ واحدی شهر جویم با بیان اینکه : تاکنون بیش از ۲۰۰۰ نفر متقاضی در این طرح ثبت نام کرده که بیش از ۱۴۰۰ نفر واجد شرایط سه استعلام سبز هستند، افزود: جهت ۷۲۲ نفراز متقاضیان  به صورت تک واحدی (ویلایی)، طبق معماری اسلامی و فرهنگ مردم زمین تامین شده که برای هرکدام مساحت بیش از ۲۰۰ متر در نظر گرفته شده است.

در ادامه کلنگ اصلاح مقطع پر حادثه محور جویم – فرشته جان به زمین زده شد.

شبانی در خصوص این پروژه اظهار داشت : محور موجود، یکی از مسیرهایی است که حلقه اتصال دو شهرستان جویم و اوز  است و تنها راه ارتباطی فرعی می باشد.

وی افزود : مقداری از مسیر اصلی به همت خیرین جهت تعریض و ارتقا شروع شده  اما برای مردم شریف این شهرستان کافی نیست و امیدواریم با تخصیص اعتبار و اخذ مجوز ماده ۲۳ برای این محور بتوانیم قدمی در این راه که از مطالبات به حق مردم است، برداریم

مدیرکل راه و شهرسازی لارستان تصریح کرد : در حال حاضر، نزدیک به ۲ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال جهت بهسازی مقطع پرحادثه شروع شده و امید است این مسیر، تا شهرستان اوز به راه اصلی تبدیل و امسال نیز در برنامه مطالعاتی و پیشنهاد به وزارت راه و شهرسازی به جد این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه این شهرستان نوپاست و نیازمند توجه بیشتر است خاطر نشان کرد : عملیات روکش آسفالت ۳ کیلومتر از ورودی شهر جویم نیز با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال توسط این اداره آماده و به بهره براری رسیده است.