شناسهٔ خبر: 126351 - سرویس استان‌ها

جلسه یکسان سازی نرخ بلیط های مسافری و بررسی مشکلات این حوزه در آذربایجان غربی برگزار شد

44b9f60d-bb25-4a11-b562-73034a1bfe4d.jpg  جلسه یکسان سازی نرخ بلیط های مسافری و مشکلات این حوزه با حضور معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، نماینده سازمان صمت و روسای انجمن مسافری و رانندگان استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جابر اکبرپور معاون حمل و نقل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: یکی از اولویت ها در حوزه حمل و نقل یکسان سازی نرخ بلیط های مسافری در بخش حمل و نقل عمومی است.

 وی افزود: طرح یکسان سازی نرخ بلیط های مسافری مستلزم احصاء برخی مولفه ها از جمله هزینه نفر، مسافت طی شده مبدا به مقصد و هزینه جانبی ناوگان از جمله هزینه لاستیک و تعویض روغن و دستمزد شاگرد و راننده و غیره است که انتظار داریم شرکت های فعال در این زمینه با همکاری سازمان صنعت و معدن این هزینه ها را به ما ابلاغ نمایند.

 اکبرپور یادآور: به طبع مشکلات مربوط به ناوگان مسافری و حوزه حمل و نقل پس از روشنگری ریز هزینه ها تلاش مضاعفی برای حل این چالش ها بکار گرفته و با تمام توان در رفع موانع موجود اقدام خواهیم کرد.

 به گفته این مقام مسئول در حال حاضر بالغ بر ۳ هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه مسافری در بخش حمل و نقل جاده ای استان فعالیت دارند که می بایست چگونگی خدمات رسانی و نرخ آن به مسافران با شفافیت کامل در دسترس عموم قرار گرفته و از سویی دیگر در نرخ گذاری ها مانع از متضرر شدن فعالان این بخش شویم.

 در ادامه این جلسه اعضا به بررسی موانع و مشکلات موجود پرداخته و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.